English

استاندار گیلان:

یادمان شهید میرزاکوچک جنگلی باید روایتگر جریان تاریخی قیام میرزا باشد

در پی سفر روز گذشته استاندار گیلان به شهرستان ماسال نشست بررسی روند ساخت یادمان مشهد میرزاکوچک جنگلی صبح امروز در دفتر کار دکتر نجفی برگزار شد.

یادمان شهید میرزاکوچک جنگلی باید روایتگر جریان تاریخی قیام میرزا باشد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، در این نشست که برخی از مدیران دستگاه‌های اجرائی نیز حضور داشتند پس از ارائه گزارش طرح یادمان مشهد میرزاکوچک خان ، محمدعلی نجفی گفت: این نماد باید بتواند به خوبی میرزاکوچک جنگلی را به همگان شناساند و به  برخی سوالات عمومی و اولیه ای  که در ذهن بازدید کننده در خصوص میرزا ایجاد می شود پاسخ دهد.

وی افزود : منظر یادمان شهید میرزاکوچک جنگلی باید روایتگر جریان تاریخی قیام میرزا و شرایط سیاسی و اجتماعی  آن دوره باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: ظرف مدت یک هفته کمیته زیربنایی توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نحوه‌ی اجراء و تسریع آن برگزار می‌شود.

وی گفت : اعتبارات اجرایی این طرح نیز توسط سازمان برنامه و بودجه استان تخصیص پیدا کرده است.

دکتر نجفی  گفت: اندیشه‌ اسلامی، انقلابی و استکبار ستیزی میرزاکوچک باید در این نماد لحاظ شود.

وی از راه و شهرسازی فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و منابع طبیعی خواست نسبت به عملیاتی کردن یادمان میرزاکوچک اقدام کنند.

دکتر نجفی همچنین برضرورت تکمیل باقیمانده‌ی پروژه‌ی آسفالت تا محل ساخت یادمان شهادت میرزا به طول 6 کیلومتر تأکید و تصریح کرد: اجرای این پروژه نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار است که با تخصیص اعتبار شهرستانی، استانی و ملی با قدرت بیشتر انجام و اجرای آن تسریع می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اجرای این طرح مهمترین اقدام گردشگری و تاریخی در شهرستان ماسال محسوب می‌شود، گفت: تسریع در اجرای این طرح از انتظارات است و این طرح نه تنها استانی نیست بلکه باید به صورت کشوری دیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی