English

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان:

جوانان باید بدانند که دستیابی به شغل از طریق مهارت بسیار سهل‌تر است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقشی کلیدی در توسعه کشور دارند گفت: هرم نیروی انسانی جامعه باید اصلاح شود، جوانان باید بدانند که دستیابی به شغل از طریق مهارت بسیار سهل‌تر است.

جوانان باید بدانند که دستیابی به شغل از طریق مهارت بسیار سهل‌تر است.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی اظهار کرد: ۶ مرداد روز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و این هفته به نام هفته مهارت نامیده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته مهارت گفت: روز گذشته با حضور در گلزار شهدا شهر رشت تجدید میثاقی با آرمان‌های شهدا داشتیم و در ادامه این هفته از مسئولان استانی برای بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دعوت خواهیم کرد.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان افزود: برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های مهارت آموزانی که موفق به کارآفرینی شدند در روز آتی از برنامه‌های دیگر این هفته خواهد بود.

عطایی پور با اشاره به برپایی جشن مهارت در روز ۴ مرداد گفت: تجلیل از برگزیدگان مهارتی، پیشکسوتان حوزه مهارتی در دو بخش خصوصی و دولتی و برگزاری مرحله استانی المپیاد مهارت سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز از دیگر برنامه‌های هفته مهارت است.

وی با اذعان بر اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقشی کلیدی در توسعه کشور دارند بیان کرد: هرم نیروی انسانی جامعه باید اصلاح شود، جوانان باید بدانند که دستیابی به شغل از طریق مهارت بسیار سهل‌تر است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان با اشاره به عدم مهارت کافی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: خانواده‌ها باید نگاه خود را به موضوع مهارت تغییر دهند تا فرهنگ کار در جامعه ارتقا پیدا کند.

عطایی پور سازمان فنی و حرفه‌ای را تربیت‌کننده نیروی کار ماهر دانست و مطرح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به استناد تفاهم‌نامه‌های استانی و ملی با کمک بخش خصوصی و دولتی نیروی کار ماهر را برای بنگاه‌های اقتصادی تأمین خواهد کرد.

وی با اشاره به توان‌بخش خصوصی در تأمین نیروی کار ماهر گفت: بخش خصوصی سهم بزرگی در تربیت نیروی انسانی ماهر دارد، در حال حاضر ۸۵۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در سراسر استان وجود دارد که در حوزه‌های فنی، خدماتی، هنر و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان با اشاره به اجرای دو طرح جدید در سال ۹۶ اظهار کرد: این دو طرح در قالب «طرح کاج» به مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و کارآموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌پردازد.

عطایی پور با اشاره به پیشنهاد تشکیل شورای مهارت در ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به استاندار گیلان گفت: امیدواریم از ظرفیت تمامی بنگاه‌های اقتصادی استفاده کرده و مهارت‌آموزی در محیط کار را در این بنگاه‌ها به جریان انداخته و توسعه دهیم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی تابستانی ویژه طرح فراغت دانش آموزان خبر داد و افزود: این دوره‌ها که با رویکرد خودیاری فنی برگزار می‌شود موجب می‌شود تا فرد در حوزه مهارت‌های زندگانی بتواند در اقتصاد خانواده تأثیرگذار باشد.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: در سه دوره گذشته مسابقات ۲۰۱۳ آلمان، ۲۰۱۵ برزیل و ۲۰۱۷ امارات گیلان نمایندگانی در مسابقات بین المللی مهارت اعزام کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه