English

امام جمعه ماسال:

نماز جمعه هم مصلحت دین و هم مصلحت دنیای مردم را در برمی گیرد

امام جمعه ماسال گفت: یکی از این برکات ارزشمند، تاسیس نهاد نماز جمعه به دستور حضرت امام خمینی(ره) بود که نتیجه ی آن اقامه نماز جمعه در بیش از 850 مکان در جای جای کشورمان است.

 نماز جمعه هم مصلحت دین و هم مصلحت دنیای مردم را در برمی گیرد

به گزارش خبرگزاری موج از ماسال، امام جمعه ماسال با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات زیادی را برای کشورمان به ارمغان آورد، افزود: یکی از این برکات ارزشمند، تاسیس نهاد نماز جمعه به دستور حضرت امام خمینی(ره) بود که نتیجه ی آن اقامه نماز جمعه در بیش از 850 مکان در جای جای کشورمان است.

حجت الاسلام سید هادی موسوی با اشاره به یاد و خاطره ی مرحوم سید تقی صفوی امام جمعه فقید شهرستان ماسال، گفت: به گواهی عموم مردم ایشان نه تنها سالها سکاندار و امام جمعه ی شهرستان بوده است، بلکه منشاء بسیاری از خدمات ارزشمند برای مردم شهرستان بوده اند.

قاسم نژاد با تاکید برلزوم بزرگداشت سالروز تاسیس نمازجمعه،‌تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از همه ی ظرفیت ها در جهت برگزاری برنامه های متوع در این ایام بهره گرفته شود.

وی اختصاص یکی از سوره های قرآن به نام سوره ی جمعه و آیه ی تاکیدی قرآن در خصوص شرکت مومنین در نماز جمعه را نشان از اهمیت فوق العاده نماز جمعه دانست و اظهار داشت: اهمیت نماز جمعه تا آن جا است که اسلام دولت اسلامی را موظف می داند که شرایط لازم جهت شرکت محبوسین دین در نماز جمعه را فراهم کند.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه مباحث نماز جمعه هم مصلحت دین و هم مصلحت دنیای مردم را در برمی گیرد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه علاوه بر برکات معنوی که برای جامعه دارد، موجب به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی جامعه نیز می شود،‌ در واقع  جامعه هر اندازه به سمت دین گرایی، خداگرایی و معنویت حرکت کند،‌از میزان بزهکاری در جامعه  نیز کاسته می شود.

موسوی با اشاره به 5 مرداد به عنوان سالروز اقامه ی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره)، افزود: به همین مناسبت برنامه های متنوعی از سوی ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان تدوین شده است که اجرای این برنامه ها نیازمند همکاری و تعامل سایر ادارات شهرستان است. 

محمد قاسم نژاد فرماندار ماسال با تاکید بر اهمیت و جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی از صدر اسلام تا کنون، افزود: بسیاری از استوانه های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، پس از سالها زحمت فراوان در زمینه ی تهذیب نفس و کسب علم و معرفت در نهاد نماز جمعه به مقام شهادت نائل شدند که این امر نشان دهنده ی اهمیت ومیزان تاثیرگذاری نماز جمعه در جامعه است.

وی با بیان اینکه هر یک از امور مختلف در جامعه نیازمند داشتن یک متولی است، خاطرنشان کرد: از همین رو نماز جمعه نیزبا توجه به نقش و اهمیتی که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده است، باید متولی خاص خود را داشته باشد تا همه ی مسلمین هفته ای یک روز دور هم جمع شوند و مسائل روز جامعه ی خودشان را از زبان امام جمعه خودشان می شنوند، همچنین اطلاعات ارزشمند از جمله مسائل دینی و دستورالعمل های ولی امر مسلمین به مردم انتقال یابد.

فرماندار ماسال با اشاره به آثار مثبت نماز جمعه برای جامعه اسلامی، اظهار داشت: برگزاری نماز جمعه یکی از اولین اقدامات پیامبر عظیم الشان اسلام پس از هجرت در صدر اسلام بوده است و بعد از انقلاب اسلامی نیز نهاد نماز جمعه به دستور امام راحل شکل گرفت و همچنان نماز جمعه در نقاط مختلف کشورمان اقامه می شود.

قاسم نژاد با تاکید برلزوم بزرگداشت سالروز تاسیس نماز جمعه،‌ تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از همه ی ظرفیت ها در جهت برگزاری برنامه های متوع در این ایام بهره گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه