English

با تلاش پلیس فتای گلستان

خواستگار مزاحم در گرگان دستگیر شد

خواستگاری که پس از شنیدن جواب منفی با ایجاد مزاحمت قصد انتقام جویی داشت در گرگان دستگیر شد.

خواستگار مزاحم در گرگان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتای استان گلستان،  وحید صاحبکاران اظهار کرد: در پی وصول مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر هتک حیثیت، ایجاد مزاحمت و تهدید، تحقیقات و بررسی های مقدماتی در این راستا آغازشد.

صاحبکاران ادامه داد:  تحقیقات اولیه مشخص کرد که فردی به واسطه دسترسی  به اطلاعات شخصی شاکیه، عکس ها و فیلم های خصوصی وی را در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر می کند.  

وی افزود: با تحقیقات تکمیلی نهایتا محرز شد خواستگار ناکام پس از شنیدن پاسخ منفی از سوی خانواده این خانم گرگانی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی  وی در شبکه های اجتماعی و ارسال به بستگانش کرده است.

مسوول پلیس فتای فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: باهماهنگی قضایی متهم طی یک عملیات پلیسی در شهرستان گرگان دستگیر و در بازجویی انجام شده به تمامی اعمال مجرمانه خود اعتراف کرد.

وی با بیان این که متهم پس از دستگیری از اقدامات خود ابراز ندامت کرد و گفت: او اعلام کرد که متاهل و دارای یک فرزند است و از طریق اینترنت با این خانم آشنا شده و هدفش هم ازدواج مجدد بود که با مخالفت خانواده او مواجه شد. او با آگاهی از قصد ازدواج این خانم گرگانی اقدام به ارسال تصاویر و فیلم های شخصی اش از طریق یکی از  شبکه های اجتماعی موبایلی برای خانواده نامزدش کرد تا با ایجاد اختلاف بین آنها مانع ازدواجشان شود.

وحید صاحبکاران گفت: پس از پایان تحقیقات پلیسی، متهم بهمراه پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان اعزام و از آن طریق طی قرار صادره روانه زندان شد.

صاحبکاران به شهروندان توصیه کرد از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری  نمایند  و فضای مجازی را حریم امنی برای خود ندانند.

مسوول پلیس فتای انتظامی گلستان همچنین ضمن هشدار به هنجارشکنان این حوزه از شهروندان خواست در صورتی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند حتما قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کرده و آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

صاحبکاران دوستی‌های اینترنتی خارج از عرف را منشاء بسیاری از اختلافات خانوادگی دانست و از خانواده‌ها خواست‌ تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و نظارت بیشتری بر فرزندان خود و رابطه آنها در فضای مجازی داشته باشند.

وی در پایان گفت: در صورت نیاز به مشاوره و یا برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR بخش تماس با ما گزارش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه