English

استاندار اصفهان خبر داد:

افزایش ۷۰ درصدی پرونده‌های مربوط به قاچاق در دولت یازدهم

استاندار اصفهان گفت : پرونده‌های مربوط به قاچاق در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲، ۷۰ درصدوارزش ریالی این پروندها ۲۵۰ درصد رشدداشته که بیانگرتلاش جدی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

 افزایش ۷۰ درصدی پرونده‌های مربوط به قاچاق در دولت یازدهم

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ،  زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: قاچاق به عنوان اقتصاد پنهان، اقتصاد سیاه،اقتصاد مخفی، اقتصاد زیرزمینی و اقتصاد سایه نامگذاری شده است که به مردم،تولیدکنندگان، اصناف و در نهایت به حکومت خسارات جدی وارد می‌کند و بر همین اساس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خطری بسیار جدی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه قاچاق می‌تواند قاچاق انسان، زنان و کودکان،مواد مخدر، قاچاق دارو، ارز، اسلحه مشروبات الکلی، اعضای بدن و حتی قاچاقخاک باشد، افزود: قاچاق پیامدهای مختلفی دارد و می‌توان آن را به سه بخشاقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی تقسیم بندی کرد.

وی افزود: در دسته بندی انواع قاچاق به عادی و ممنوعه می توان قاچاق انواع اسلحه، مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره ای را که با هدف خاص وارد کشور میشود را جزو کالاهای ممنوعه دانست.

زرگرپور برخی کالاها را شامل انواع لوازم آرایشی، بهداشتی و آشامیدنی را که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد در زمره کالاهای قاچاق سلامت محور برشمرد.

استاندار اصفهان به بیان پیامدهای قاچاق پرداخت و گفت: پیامدهای اقتصادی قاچاق کالا شامل کاهش اشتغال و تضعیف تولید کننده داخلی، ضربه به واردات قانونی، کاهش درآمد دولت و سرمایه گذاری است.

رسول زرگرپور اضافه کرد: تهاجم فرهنگی و مصرف گرایی از پیامدهای اجتماعی وقانون گریزی، فساد مالی در سیستم دولتی و تقویت سیستم های مافیایی ازپیامدهای سیاسی قاچاق کالا و ارز بشمار می رود.

زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان علیرغم اینکه یک استان مرکزی است در رده سه استان برتر کشور در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، افزود: درحال حاضر در سه گلوگاه اصلی استان شامل گلوگاه نایین در کنترل مواد مخدر،گلوگاه شهرضا در کنترل قاچاق کالا و گلوگاه بویین و میاندشت در کنترل قاچاق اسلحه، این مبارزه صورت می گیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان جز سه استان صادر کننده سوخت است،‌تصریح کرد: قاچاق سوخت بسیار سودآور و شناسایی آن بسیار زمان‌بر است که به صورت منطقه‌ای بررسی می‌شود که این مسئولیت در کشور بر عهده سه استان ازجمله اصفهان است.

وی به فعالیت های وسیع کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه باقاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارزدر سال ۹۳ ابلاغ گردید که به سبب این قانون ستاد مرکزی در پایتخت وکمیسیون‌های استانی تشکیل‌شده است و اعضای این کمیسیون متشکل از نمایندگان ۲۰ دستگاه اجرایی در استان هستند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در سال گذشته ۱۱ جلسه کمیسیون تشکیل که ۵۹مصوبه داشت و ۵۰ مورد آن به‌طور کامل اجرا و ۹ مورد دیگر در حال اجر است.

وی کل پرونده های مربوطه به قاچاق کالا و ارز در استان در سال گذشته را ۶هزار و ۱۲۳ فقره به ارزش بالغ بر یکهزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: ۹ باند قاچاقچیان عمده و چهار هزار و ۸۸۷ نفر در رابطه با قاچاق دستگیر شده‌اند که ۴۰ نفر زن و ۴ هزار و ۷۴۷ نفر مرد بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه