English

استاندار اصفهان:

طرح جامع توسعه گیاهان دارویی نطنز تدوین شود

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت های موجود در حوزه گیاهان دارویی در شهرستان نطنز گفت: برای توسعه تولید گیاهان دارویی در این شهرستان باید یک طرح جامع تدوین شود.

طرح جامع توسعه گیاهان دارویی نطنز تدوین شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در دومین جشنواره ملی طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز گفت: استان اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است که مردمانی با فرهنگ، متمدن و با بلوغ سیاسی بالا را در خود جای داده و منطقه ای مملو از نعمت های خدادادی است.

وی گفت: استان اصفهان با وجود همه نعمت ها و مواهب الهی با چالش ها و مشکلات ملی روبرو است و افتخار می کنیم که بخش قابل توجه تولیدات صنعتی کشور از جمله 40 درصد بار و 20 درصد مسافران کشور در شریان ها و راه های مواصلاتی استان جابجا می شوند.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد صنعت فولاد، 50 درصد صنعت سنگ های ساختمانی ، 60 درصد مصنوعات طلایی و 25 درصد فرآورد های نفتی در اصفهان تولید می شود و این کارنامه در حوزه های مختلف در اصفهان فرا استانی است.

استاندار اصفهان افزود: با توجه به وجود بحران های مختلف در استان از جمله کمبود آب و مسائل زیست محیطی، محور توسعه استان روی صنعت و کشاورزی تعریف نخواهد شد و اولویت هایی چون علم و فناوری و سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان مدنظر خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید نگاه مسوولان استان بر رشد، توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری و جذب گردشگر اعم از مرکز استان و سایر شهرستان ها باشد و هنر مدیریت صحیح می تواند این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.

زرگرپور با بیان این که تدوین طرح جامع گردشگری استان اصفهان در دست بررسی و تهیه است ، اظهار کرد: باید گردشگری سلامت را در کنار سایر بخش های حوزه گردشگری ایجاد و تقویت کنیم که باغشهر نطنز با داشتن آب و هوای مطبوع مناسب ورود به حوزه گردشگری سلامت با مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خواهد بود.

استاندار اصفهان بهره گیری از همه ظرفیت های نخبگان علمی نطنز و بادرود را در جهت توسعه و شکوفایی مراکز علمی، دانشگاهی و گردشگری و جذب سرمایه گذاری مورد تاکید قرار دارد.

دومین جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی از 6 مرداد به مدت 4 روز در شهرستان نطنز در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه