English

شناسایی۱۱ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان

مدیر کل دفتر آسیب‌ های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوزستان جزء استان ‌هایی است که کودکان بازمانده از تحصیل آن کمترین پوشش بیمه ‌را دارند.

 شناسایی11 هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، روزبه کردونی، مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در جلسه شورای عالی رفاه کشور، وزارت آموزش و پرورش موظف شده به موضوع دانش آموزان بازمانده از تحصیل بپردازد.

وی با اشاره به اینکه در سال 92، 134 هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که از این که از این تعداد 110 هزار نفر یارانه بگیر و مابقی نقطه کور در تحقیقات ما هستند، افزود: مقرر شده از طریق وزارت کشور تکلیف 24 هزار نفر دیگر مشخص شود.

کردونی، با بیان اینکه فقر، معلولیت، کوچ نشینی و ... از عوامل عمده بازماندن کودکان از تحصیل است، اضافه کرد: در استان خوزستان تعداد 11 هزار و 970 کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی شناسایی شده که از این تعداد چهار هزار و 625 نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه از کودکان شناسایی شده استان، یک هزار و 895 نفر فاقد هر گونه اطلاعاتی هستند و با پنج هزار و 907 نفر تماس گرفته شده و اطلاعات آنها را دریافت کردیم، ادامه داد: با 2 هزار و 341 کودک نتوانستیم تماس داشته باشیم.

وی گفت: در اطلاعات جمع ‌آوری شده در مورد کودکان بازمانده از تحصیل حتی اطلاعات وضعیت پوشش بیمه ‌ای آنها ثبت شده و خوزستان جزء استان ‌هایی است که کودکان بازمانده از تحصیل آن کمترین پوشش بیمه ‌ای را دارند که این امر بدون مشارکت و ارائه تصویر روشن از کودکان بازمانده از تحصیل امکان پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه