English

در ماه رمضان با ۵۰ درصد کاهش اهدای خون در کرمانشاه مواجه شده ایم

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 30 تا 50 درصدی اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: روزه‌داران چنانچه سحری مناسبی خورده باشند، می‌توانند اوایل صبح خون اهدا کنند.

در ماه رمضان با 50 درصد کاهش اهدای خون در کرمانشاه مواجه شده ایم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ابراهیم سلطانیان از کاهش اهدا خون در ایام ماه رمضان خبر داد و اظهار کرد: در این ایام حداقل 30 درصد کاهش اهدا خون‌داریم که گاهی تا 50 درصد هم می‌رسد و این در حالی است که نیاز به خون و افرادی که بیمار هستند در ماه رمضان کاهش پیدا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به روزه‌داران اطمینان می‌دهیم که روزه‌داری مانع اهدا خون نیست و اگر فردی شرایط جسمی مناسبی داشته باشد می‌تواند در این ایام هم‌خون اهدا کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بهترین زمان برای اهدا خون را اوایل صبح دانست و افزود: اگر فردی سحری مناسبی خورده باشد می‌تواند اوایل صبح خون اهدا کند و روزه خود را نیز تا غروب حفظ کند.

سلطانیان تصریح کرد: برای رفاه حال مردم ساعت کاری مرکز انتقال خون بلوار بنت‌الهدی را به سه شیفت در روز در ایام ماه رمضان افزایش دادیم.

به گفته این مسوول، این مرکز هرروز از هفت و 45 دقیقه صبح تا 10 و 30 دقیقه شب پذیرش دارد و بعد از پذیرش هم ممکن است حتی تا 12 شب خون‌گیری انجام شود.

وی در خصوص ساعت کاری مرکز خیابان منزه نیز ادامه داد: این مرکز نیز هرروز در ساعت کاری آماده پذیرش شهروندان است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه یادآوری کرد: برای اینکه با کاهش ذخایر خون مواجه نشویم، از قبل از ماه رمضان نیز ذخیره‌سازی را انجام دادیم و این ذخایر تا 35 روز امکان نگهداری دارد.

سلطانیان بیشترین گروه‌های خونی موردنیاز را نیز گروه‌های خونی منفی اعلام کرد و گفت: البته ما به همه انواع گروه‌های خونی نیاز داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه