English

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان گلستان

ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه و پاک‌ شدن گناهان انسان‌ها است

ائمه جمعه شهرستان‌های استان گلستان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفتند: ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه و پاک‌ شدن گناهان انسان‌ها است.

ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه و پاک‌ شدن گناهان انسان‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کشیری امام جمعه کلاله ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه بی‎نیازترین انسان در جامعه فردی است که قانع به آنچه خدا به او داده باشد اظهار داشت: فقیر نیز فردی است که سیری ندارد و همیشه به دنبال ازدیاد مال و ثروت است.

وی با بیان برخی رذایل اخلاقی اظهار داشت: انسان کامل فردی است که بخیل نیست و وقتی به او عنایت می‌کند، دست گشاده دارد و بخشنده است.

امام جمعه شهرستان کلاله در ادامه به جایگاه نماز گفت: نماز آدمی اگر پذیرفته نشود،خدا اعمال دیگر او را نمی پذیرد.

کشیری از حقوق والدین هم گفت و تصریح کرد: اگر خدا را دوست داریم باید به دستور خدا عمل کنیم و حقوق والدین را بشناسیم، آنها را دوست داشته باشیم و در خدمتگزاری آنان بکوشیم.

کشیری با گرامیدشت یاد امام خمینی(ره) گفت: با حضور در مراسم بزرگداشت معمار کبیر انقلاب، ضمن انجام وظیفه به گوشه‎هایی از زندگی این مرد خدا آشنا شویم.

امام جمعه شهرستان کلاله گفت: انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) رهبری کرد، با توکل به خدا، بدون ترس از استکبار دنیا را به لرزه درآورد.

کشیری  در ادامه توصیه کرد؛ افرادی که دارای فیش حج هستند ، ثبت نام کنند و به زیارت خانه خدا بروند و نگذارند خانه خدا از حضور ما خالی باشد، بروند و حج ابراهیمی را برپا کنند.

امام جمعه کلاله در ادامه از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه پرخیر و برکت، ماه رحمت و بهار قرآن یاد کرد و گفت: با تلاوت و توجه به قرآن و استغفار و اعمال نیک از این ماه به خوبی استفاده کنیم.

انسان با اقامه نماز راه نفوذ شیطان بر خود را می‌بندد

حجت الاسلام طاهری امام جمعه رامیان هم در خطبه‌های نمازجمعه رامیان گفت: روح و روان انسان با نماز و روزه پاک و مطهر می‌شود و انسان روزه‌دار با رعایت واجبات ماه مبارک رمضان روح و نفس خود را پاک و منزه می‌کند.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: روزه بر شما واجب شد تا ملکه تقوا در شما ظهور پیدا کند.

امام جمعه رامیان همچنین با اشاره به وحشی‌گری‌های کفار در کشورهای اسلامی گفت: سازمان ملل و شورای امنیت با سکوت خود در قبال کشورهای یمن، سوریه و عراق و دیگر کشورهای اسلامی حمایت خود  از تروریست را اعلام کرده‌اند به صورتی که حتی رئیس جمهور آمریکا با سفر به عربستان که از کشورهای حامی تروریست است و تحویل کمک‌های تسلیحاتی حمایتی آشکار از وحشی‎گری‌های عربستان اعلام کرده است.

طاهری خاطرنشان کرد: بیداری و آگاهی مسلمانان در جهان و اتحاد کشورهای مسلمان تنها راه مقابله با استکبار و نفوذ آنان در کشورهای اسلامی می باشد.

ماه رمضان ماه بهار قرآن است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حکیمی امام جمعه موقت گنبدکاووس هم امروز در خطبه‌های نمازجمعه گنبدکاووس اظهار داشت: ماه رمضان ماه انس با قرآن و ماه میهمانی پروردگار است و اگر مومنان بتوانند در این ماه پر برکت آیه‌های نورانی قرآن مجید را تلاوت کنند از پاداش‎های دنیوی و اخروی بی‌نصیب نخواهند شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای ملت ایران مقدس است مانند این انقلاب با رهبری امام راحل، مردم و خون شهدا آمیخته شده است.

حکیمی گفت : مستکبران پس از رحلت امام خمینی(ره) توطئه‎هایی بر علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته اما خوشبختانه با هوشیاری رهبر بزرگوار اسلام آیت‌الله خامنه‌ای نقشه آنها خنثی شده است.

امام جمعه موقت گنبدکاووس افزود: انقلاب اسلامی ایران به هیچ ابر قدرتی وابسته نیست و نخواهد بود و مسیری که انقلاب اسلامی انتخاب کرده مسیر قران و ولایت فقیه است.

حکیمی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز زبانزد همه دنیا شده و این قدرت و عظمت برای ما یک افتخاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه