English

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام اصفهان خبر داد:

کاهش قیمت گوشت قرمزدر ماه مبارک رمضان

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: با عرضه گوشت قرمز تولید شده توسط عشایر به بازار که از 10 خرداد امسال انجام می شود، قیمت این ماده پروتئینی در اصفهان به میزان حدود 20 درصد کاهش می‌ یابد.

کاهش قیمت گوشت قرمزدر ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، نجفی در جمع خبرنگاران گفت: در سال‌ های گذشته، گوشت قرمز تولید شده توسط عشایر تا خرداد به بازار اصفهان وارد ‌شده بود اما باتوجه به بارش نزولات آسمانی در ابتدای امسال، عشایر برای استفاده بیشتر دام های خود از مراتع از عرضه آنها به بازار خودداری کردند و این موضوع باعث افزایش قیمت این ماده پروتئینی در روزهای اخیر شد.

وی گفت: در حال حاضر 750 هزارتُن گوشت قرمز در کشور تولید می شود اما میزان مصرف این محصول 900 هزار تُن است.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: اصفهان با  1900 واحد مرغداری گوشتی با 37 میلیون قطعه ریزی در هر دوره اصفهان را صاحب مقام اول در تولید گوشت مرغ کرده است.

نجفی افزود: اصفهان در حال حاضر با تولید 170 هزار تن گوشت سفید در کشور مقام اول را دارد، که قرار است این ظرفیت به 220 تن در سال برسد.

وی گفت: یک شبکه مویرگی برای توزیع مرغ منجمد در استان اصفهان راه اندازی شده است.

 نجفی اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان مردم می توانند مرغ های منجمد با کیفیت صادرات را در شرکت های تعاونی مصرف، اتکا، کوثر، تعاونی های محلی سطح شهر که با بنرهای اطلاع رسانی محل عرضه آنها به شهروندان اطلاع رسانی شده است، تهیه کنند.

 مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان بیان کرد: مصرف سالانه مرغ استان اصفهان حدود ۱۱۰ هزار تن است یعنی ۳۵ درصد تولید ما مازاد مصرف داخل استان است و باید صادرات انجام شود.

نجفی گفت: مرغ منجمد به دلیل انجماد در درجه های بسیار پایین از بار میکروبی کمتری برخوردار می باشد و از سایز استاندارد و بارآنتی بیوتیکی پایین تری برخوردار است .

وی ذخایر استراتژیک مرغ کشور را بیش از 50 هزار تُن اعلام کرد و افزود: در زمان کاهش قیمت مرغ نیز شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان برای حفظ ذخیره مرغ و حمایت از مرغداران، اقدام به خرید مرغ با قمیت مناسب از مرغداران می کند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: سال گذشته بیش از 10 هزار تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع و باعث کنترل بازار مرغ شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه