English

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:

۹۱۳ شعبه شهری و ۱۰۲۵ شعبه روستایی آرای کرمانشاهیان را جمع می‌کنند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از فراهم شدن مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در استان خبر داد و گفت: 29 اردیبهشت شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه، رقابتی و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

۹۱۳ شعبه شهری و ۱۰۲۵ شعبه روستایی آرای کرمانشاهیان را جمع می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، یوسف شاه‌حسینی در نشست توجیهی کاندیداهای شورای اسلامی شهر کرمانشاه، تعداد شعب اخذ رأی استان را ۱۹۳۸ شعبه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹۱۳ شعبه آن شهری و ۱۰۲۵ شعبه روستایی است.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در انتخابات پیش رو، استان کرمانشاه ۱۰۱۸ شعبه ثابت و ۹۲۰ شعبه سیار خواهد داشت.

 وی افزود: در این دوره انتخابات در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، جوانرود و کنگاور تمام مکانیزه برگزار خواهد شد.

شاه‌حسینی بابیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام‌شده مقدمات لازم برای برگزاری یک انتخابات مطلوب فراهم‌شده است اظهار کرد: عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار نفر خواهند بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به تعداد نامزدهای شوراهای شهر و روستای استان داشت و افزود: در استان ۹۸۵۷ نفر برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا کاندیدا شدند که این تعداد نسبت به دوره چهارم رشد ۱۳ درصدی داشته است.

 وی افزود: تعداد داوطلبان زن در این دوره از انتخابات شوراها از ۲۶۴ نفر در دوره چهارم به ۴۲۹ نفر رسیده و تعداد کاندیداهای مرد نیز از ۸۴۷۰ نفر به 9428 نفر رسیده است.

شاه‌حسینی افزود: در این دوره شاهد افزایش تعداد کرسی‌های عضویت در شوراهای استان از ۵۴۷۸ کرسی به ۵۴۸۲ کرسی هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: تعداد کاندیداهای دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب از 152 و چهار نفر در دوره چهارم به 337 و 10 نفر در دوره پنجم انتخابات افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد کاندیداهای زیر 30 سال و بالای 75 سال نیز از 1102 و 55 نفر در دوره گذشته به 1044 و 41 نفر رسیده است.

 شاه‌حسینی ادامه داد: 9371 نفر از کاندیداهای دوره پنجم انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان کرمانشاه در هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت شده و 253 نفر رد صلاحیت شده بودند که بر اساس آخرین آمار تاکنون 9157 نفر در هیئت نظارت تائید صلاحیت شده و 127 نفر انصرافی داشته‌ایم.

شاه‌حسینی بابیان اینکه کاندیداهای انتخابات شهر و روستا از فردا (21 اردیبهشت) به مدت یک هفته فرصت تبلیغات دارند، ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین شاهد تبلیغات سالم و بانشاطی از سوی کاندیداها باشیم.

وی هرگونه تخریب، تهدید و یا تطمیع در تبلیغات انتخابات را ممنوع عنوان و اظهار کرد: امیدواریم شاهد رفتارهای نامناسب از سوی کاندیداها نباشیم.

وی همچنین از کاندیداهای انتخابات شورای شهر و روستا خواست از دادن وعده‌های نشدنی خودداری کرده و وعده‌ای ندهند که قادر به انجام آن نباشند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت اقشار مختلف مردم در انتخابات 29 اردیبهشت افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز بارها تأکید کرده‌اند، حضور مردم در انتخابات از نتیجه انتخابات مهم‌تر است.

شاه‌حسینی ابراز امیدواری کرد: شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه، رقابتی و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی در 29 اردیبهشت‌ماه باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه