English

برگزاری جشنواره استانی شعر کردی و فارسی با موضوع آزاد در گیلانغرب

اولین جشنواره استانی شعر کردی و فارسی با موضوع آزاد در شهرستان گیلانغرب با حضور مسئولین و ادبا و شعرای استان برگزارشد.

برگزاری جشنواره استانی شعر کردی و فارسی با موضوع آزاد در گیلانغرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، اولین جشنواره استانی شعر کردی و فارسی با موضوع آزاد در شهرستان گیلانغرب با حضور مسئولین و ادبا و شعرای استان برگزارشده.

همتی سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب در این مراسم در سخنانی با تبیین سوابق فرهنگی شهرستان گیلانغرب درزمینهٔ خدمت به شعر و ادبیات استان و تجلیل از نقش شعرا در همه بخش‌های اجتماعی جامعه و حوزه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس گفت: برگزاری جشنواره میرزا رضای کلهر خوشنویس و شاعر برجسته کشور به‌عنوان یکی از مشاهیر اهل گیلانغرب در سال جاری در دستور کار قرارگرفته و در حال تدوین و برنامه‌ریزی تحقق این امر هستیم.

جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم ابراز داشت: 180 اثر از سراسر استان در فراخوان این جشنواره از تیرماه سال گذشته تاکنون به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده بود که پس از بررسی هیئت‌داوران درنهایت 13 اثر به‌عنوان آثار برتر و برگزیده در دو بخش کردی و فارسی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اولین جشنواره استانی شعر با موضوع آزاد در دو بخش فارسی و کردی که با استقبال خوب مردم و شعرا همراه بود بارقه امیدی را برای برگزاری باکیفیت‌تر آن در سال آینده و تعالی و ارتقای محتوی آن ایجاد نمود.

وی افزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه شعر و ادبیات و حتی اشعار بومی و منطقه‌ای در سطح بالا وجود دارد و با توجه به همین ظرفیت‌های بالا و به‌ویژه جغرافیای وسیع زبان کردی سال آینده این جشنواره در سطح وسیع‌تر اجرا و گسترش خواهد یافت.

در پایان از آثار برگزیده در 13 اثر از شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، سرپل ذهاب، کنگاور، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و صحنه به‌عنوان آثار برتر با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه