English

دکتر رازانی:

با راهکارهای مقطعی و کوتاه مدت نمی توان مشکلات را برطرف کرد

استاندار کرمانشاه گفت: دانشگاه رازی از یک پتانسیل علمی بسیار مناسب برخوردار است و می تواند مجموعه ای کاملا مناسب برای ایجاد یک مرکز مطالعات و مسئله شناسی توسعه استان کرمانشاه باشد.

با راهکارهای مقطعی و کوتاه مدت نمی توان مشکلات را برطرف کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر رازانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم که امروز در دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: هر آن چه که در زمینه معارف و توسعه و پیشرفت در جامعه عنوان می شود از طریق معلمین و اساتید دانشگاهی به افراد آموزش داده می شود و این موضوع در همه جوامع صادق است.

استاندار کرمانشاه افزود: در تمام جوامع بشری، اساتید و معلمان جزو فداکارترین، محبوب ترین، پرطرفدارترین و محترم ترین اقشار جامعه هستند.

این مقام عالی استان در ادامه به جایگاه ویژه معلمین در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: اولین آیه ای که بر پیامبر نازل شده است آیه اول سوره علق است که در آن خداوند خطاب به پیامبر اکرم می فرماید بخوان به نام پروردگارت.

وی افزود: پرودگار خود معلم انسان و معلم قلم است و قلم و آنچه که نوشته می شود آنچنان مهم است که خداوند به آن قسم یاد می کند. همچنین سفارش های بسیاری در  این زمینه از زبان بزرگان دین آمده است. امام علی (ع) می فرماید هر کسی که چیزی به من بیاموزد مرا بنده خود ساخته است.

دکتر رازانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع توسعه استان پرداخت و عنوان کرد: اقدامات توسعه ای باید مسئله محور و بر اساس یک شناخت کامل از مسایل مختلف باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: کرمانشاه به مرکزی نیاز دارد که به شناخت دقیق مسئله های استان بپردازد و این مجموعه مطالعات و راهکارها را به شکل دایمی نگهداری و به مدیران و پژوهشگران عرضه کند.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی برای مدیریت چنین مجموعه هایی مناسب نیستند در ادامه اظهار داشت: دستگاه های اجرایی کاملاً درگیر مسایل اجرایی و روزمره هستند و مدیریت ها نیز معمولا کوتاه مدت هستند و با رفتن دولت ها دستخوش تغییر می شوند.

 وی اظهار داشت: دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر و مجموعه ای که از یک پتانسیل علمی بسیار مناسب برخوردار است می تواند یک مجموعه کاملا مناسب برای ایجاد یک مرکز مطالعات و مسئله شناسی توسعه استان کرمانشاه باشد. مرکزی که به بررسی آسیب ها و مسئله ها و راه حل ها و راهکارهای برون رفت از آن بپردازد.

دکتر رازانی تصریح کرد: با راهکارهای مقطعی و کوتاه مدت نمی توان مشکلات استان را برطرف کرد و اینگونه کارها موجب انحراف در مسیر توسعه می شود.

وی کرمانشاه را استانی با ویژگی های خاص خود دانست و گفت: کرمانشاه استانی با ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و اقلیمی خاص خود است و نسخه ی پیشنهادی برای توسعه آن باید برخواسته از این ویژگی ها باشد و نمی توان همان نسخه هایی که در دیگر استان ها اجرا می شوند برای این استان هم پیچید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی