English

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی:

جشنواره ملی شیخ بهایی نماد خود باوری فرزندان ایران زمین

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی از ارائه 90 فرصت سرمایه گذاری برای طرحهای برگزیده این جشنواره طی روزهای 7 و 8 اردیبهشت سال جاری در اصفهان خبر داد .

جشنواره ملی شیخ بهایی نماد خود باوری فرزندان ایران زمین

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، خسروی با اشاره به اینکه هر فرصت سرمایه گذاری بر روی طرح های این جشنواره به مثابه یک چاه نفت ارزش دارد، گفت: فرصت های سرمایه گذاری پیش رو توسط هیأت های کارشناسی جشنواره غربالگری شده و به این مرحله رسیده است و هر یک از آنها می تواند فضای کسب و کار حاضر را متحول کند .

وی با بیان اینکه طرح های راه یافته به جشنواره در عرصه بین المللی نیز درخشیده اند گفت : امسال بین 200 تا 300 سرمایه گذار برای بررسی فرصت ها و ایده های سرمایه گذاری در جشنواره شیخ بهایی شرکت می کنند.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی افزود: این جشنواره در 2 بخش مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار گردیده که بخش مسابقه ای آن شامل قسمت های طرح کسب و کار آزاد ، المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی ، فن آفرینان و فرصت های سرمایه گذاری است و در بخش غیر مسابقه ای آن نمایشگاه ، تالار مذاکره و سمینارهای آموزشی مستقر می باشند.

خسروی در ادامه افزود: بخش طراحان کسب و کار و فن آفرینان این جشنواره شامل 665 طرح کسب و کار است که به محل دبیرخانه ارسال گردیده که از این تعداد 402 طرح مربوط به بخش کسب و کار دانشجویی و 263 طرح مربوط به شرکت کنندگان آزاد می باشد.

وی با اشاره به 159 طرح ارسالی به بخش فن آفرینان جشنواره تصریح کرد: از میان 26 نامزد بخش فرصت های سرمایه گذاری ، 14 نامزد بخش طراحان کسب و کار ،19 نامزد بخش المپیاد دانشجویی و 18 نامزد بخش فن آفرینان ، که از برگزیدگان هر کدام از این بخش ها  تقدیر خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اصفهان را یکی از بهترین اکوسیستم های کارآفرینی کشور دانست و گفت: نشست هایی به منظور انتقال تجربه کارآفرینان و سرمایه گذاران تحت سه موضوع تعامل با سرمایه گذاران ، مشارکت های بین المللی، کارآفرینی اجتماعی در همین راستا برگزار خواهد شد. چرا که با برگزاری این سلسله نشست ها در سطح دنیا ابزارها و مدل های نوینی به منظور توسعه کارآفرینی مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به صندوق پروژه ، صندوق های جسورانه و بازار شرکت دانش بنیان اشاره کرد که لازم است مدیران ارشد کشورمان در پارک های فناوری با این امکانات آشنا شوند.

کوروش خسروی خاطرنشان کرد: از سال گذشته جهت گیری این جشنواره به سمت اقتصاد مقاومتی بوده و از اهداف اصلی این امر می توان به برقراری عدالت و برابری در فرصت های اقتصادی و کارآفرینی کشور اشاره کرد و همچنین در راستای عمل به این شعار  می توان از اصفهان به عنوان بنیان گذار پارک های فناوری و مراکز رشد در سطح کشور طی دو دهه گذشته یاد کرد.

وی از حضور پنج دانشگاه ریسک پذیر و سرمایه گذار در این جشنواره خبر داد و گفت: طی سه سال گذشته با روند رو به رشد تعداد طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری پیش آمده مواجه شدیم.

دبیر جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به اینکه این جشنواره هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می گردد خاطر نشان کرد : این ماه یکی از ماه های گردشگر پذیر اصفهان است که ما با مشکل کمبود اتاق در هتل ها مواجه هستیم و به خاطر رفع این مشکل در سالهای آینده این جشنواره به مهر یا آبان منتقل گردد.

کوروش خسروی در خاتمه با اشاره به اینکه پخش بر خط ( آنلاین ) یکی دیگر از برنامه های امسال جشنواره است گفت: این جشنواره از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم برگزار می شود و اصفهان به عنوان نخستین شهرک تحقیقاتی کشور طی 20 سال گذشته با بیش از 480 شرکت دانش بنیان مستقر در این شهرک شناخته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه