English

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی یزد مطرح کرد؛

میزان آب کنونی جوابگوی آینده شهرک‌های صنعتی نیست

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با بیان این که این شرکت هیچگونه دخل و تصرفی در فرایند قیمت‌گذاری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ندارد، اظهار کرد: قیمت زمین در جذب سرمایه‌گذار تاثیر چندانی ندارد.

میزان آب کنونی جوابگوی آینده شهرک‌های صنعتی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، «سید مسعود عظیمی» در نشست سرمایه‌گذاری استان با ارائه گزارشی از روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی، گفت: این شرکت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های تعیین شده ارتباط تنگاتنگ و تعامل بسیار خوبی را با مجموعه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان دارد.

وی ادامه داد: تا پایان سال گذشته دو هزار و 706 قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزد منعقد شده است که از این تعداد نزدیک به یک‌هزار و 60 واحد به بهره‌برداری رسیده است .

عظیمی با اشاره به واگذاری یک‌هزار و 653 هکتار زمین به سرمایه‌گذاران، گفت: تاکنون حدود 405 لیتر بر ثانیه آب و همچنین 268 مگاوات برق برای استقرار سرمایه‌گذاران تامین شده است که این میزان آب جوابگوی آینده صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیست.

وی در مورد روند قیمت‌گذاری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز گفت: از سال 90 تا 95، کلیه قیمت‌گذاری‌ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری معرفی شده از سوی اداره اقتصاد و دارایی صورت گرفته و این شرکت هیچگونه دخل و تصرفی در این فرایند نداشته است .

وی تصریح کرد: در سال 95، قیمت‌گذاری اراضی توسط کمیته سه جانبه متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری، نماینده استانداری و نماینده امور اقتصاد و دارایی صورت گرفته است .

عظیمی با بیان این که قیمت زمین در جذب سرمایه‌گذار تاثیر چندانی ندارد، بیان کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی که قیمت پایین‌تری به نسبت سایر شهرک‌ها دارند، کمترین جذب سرمایه‌گذار و واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده را دارند.

عظیمی با اعلام آمادگی برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران جدید، گفت: این شرکت آمادگی دارد اراضی را با کمترین بخش نقدی در اختیار متقاضیان برای ایجاد واحد صنعتی قرار دهد .

البته «سیدمحمد رضا سیدحسینی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست با اشاره به بحث وثیقه گذاری واحدهای صنعتی برای دریافت تهسیلات گفت: در صورتی که قیمت اراضی در شهرک‌های صنعتی را کاهش دهیم واحدهای صنعتی با مشکلات عدیده‌ای برای دریافت تسهیلات و وثیقه‌گذاری مواجه خواهند شد .

وی افزود: قیمت زمین سهم اندکی در هزینه‌های مورد نیاز برای ایجاد واحد صنعتی و سرمایه‌گذارای را به خود اختصاص می‌دهد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی