English

اعتیاد آسیب اول کشور؛

مبارزه با مواد مخدر عزمی ملی و جهادی می‌خواهد

وزیر کشور گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در موضوع اعتیاد، سیاست ما در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر، اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر متمرکزشده است.

مبارزه با مواد مخدر عزمی ملی و جهادی می‌خواهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه، ابراز کرد: سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ تا ۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر بودیم و از طرفی در حوزه درمان نیز ظرفیت‌ها در مقایسه بازمان ورودم به این حوزه از ۵۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر در شهر تهران افزایش پیداکرده است.

رحمانی فضلی یادآوری کرد: نوروز امسال در ۱۲ و یا ۱۳ استان جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادین متجاهر را داشتیم که در قالب این طرح ۱۹ هزار نفر در کشور دستگیر شدند که پنج هزار نفر آن‌ها خرده‌فروش و مابقی معتادین متجاهر بوده‌اند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در حوزه توانمندسازی و اشتغال از هیچ کمکی به استان‌ها فروگذار نخواهد شد، افزود: در استان‌های دیگر بخش خصوصی هم به این مقوله ورود داشته، هرچند به‌جز موضوع اشتغال مسائل روانی و فرهنگ پذیرش این افراد در خانواده‌ها هم اهمیت دارد.

وزیر کشور بابیان این مطلب که آمارها حاکی است بین ۵۰ تا ۵۵ درصد معتادین کشور شاغل هستند، خاطرنشان ساخت: سیاست ما در حوزه پیشگیری و درمان، اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر است و خود مردم باید در این حوزه ورود کنند.

 وی در ادامه گفت: در استان کرمانشاه در حوزه کارهای عمرانی و اقتصادی گام‌های خوبی برداشته‌شده و با تلاش و کوشش مسئولان سرعت و حجم کار بالا رفته، هرچند این تلاش‌ها باید حداقل سه برابر شود تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود که باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز ورود این‌چنینی شود.

رحمانی فضلی در ادامه با تأکید بر اهمیت پای‌کار بودن مسئولان و در رأس آن‌ها استاندار در حوزه مبارزه با اعتیاد افزود: باید تعداد جلسات برگزارشده در حوزه اعتیاد به‌تناسب شیوع اعتیاد باشد، و اگرچه متوسط تعداد برگزاری این جلسات در کشور ۱۲ جلسه، است اما باید تعداد این جلسات در استانی مثل کرمانشاه که وضعیت بدتر است ۲۴ جلسه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه