English

معاون ‌دانشگاه علوم پزشکی قم:

معدوم‌سازی ۶۷۴ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در قم‌

معاون ‌دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۶۷۴ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیربهداشتی از چرخه عرضه خارج شد.

معدوم‌سازی ۶۷۴ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی  در قم‌

به گزارش خبرگزاری موج از قم، معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات این معاونت در ایام نوروز اظهار داشت: اقدامات در زمینه مسائل بهداشتی و نظارتی از اول اسفندماه آغاز شد و در تمام ایام و حتی روزهای تعطیل فعال بود.

وی افزود: طی دو روز گذشته، با توجه به‌روز طبیعت بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و زیارتگاه‌های سطح شهر، روستاها و بخش‌ها و همچنین اماکن بین‌راهی با دقت و شدت بیشتری انجام شد.

آقاحسنی افزود: در این روز ضمن 215 نظارت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان معاونت بهداشتی، 674 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف ازجمله مقادیری مواد پروتئینی، مرغ پخته، عسل تقلبی، قره‌قروت، 200 لیتر دوغ فاقد مشخصات بهداشتی، 150 کیلو نمک تصفیه نشده وغیره توقیف و از گردونه مصرف خارج شد.

وی گفت: همچنین در یکی از مجتمع‌های توریستی بین‌راهی به دلیل ازکارافتادگی یخچال و نگهداری مواد غذایی در شرایط غیربهداشتی، اقدام به معدوم‌سازی اقلام فاسد و غیرقابل‌مصرف شد.

اقاحسنی افزود: با توجه به حضور تعداد کثیری از مسافرین و همشهریان ‌در اماکن عمومی، زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه داخل و خارج از شهر نیز نظارت بر وضعیت بهداشت آب و محیط این اماکن نیز تشدید شد.

وی به فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت روستایی در آخرین روز از تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: 279 مورد ویزیت توسط پزشک انجام‌شده که بدینوسیله تعداد کل ارائه خدمات در این مراکز به 9176 مورد و اعزام بیمار به شهر جهت ادامه درمان به 17 مورد رسیده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همچنین در این روز 12 بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز خیریه خصوصی جهت کنترل وضعیت بهداشتی و 114 مورد واکسیناسیون (توام، بدو تولد، هاری و مننژیت) صورت گرفته ‌که بدین ترتیب تاکنون آمار کل بازدیدها 144 مورد و واکسیناسیون به 1363 مورد می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه