English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

تنوع بخشی در عرضه خدمات رویکرد کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: رویکرد کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم تنوع بخشی در عرضه خدمات است و بر نقش محوری مساجد در برنامه های نوروزی تاکید دارد.

تنوع بخشی در عرضه خدمات رویکرد کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به فعالیت های این اداره کل در ستاد تسهیلات زائرین استان قم اشاره و اظهار کرد: رویکرد کمیته فرهنگی این ستاد تنوع بخشی در عرضه خدمات است و بر نقش محوری مسجدها در برنامه های نوروزی تاکید دارد.

وی گفت: توسط دستگاه های گوناگونی از جمله آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، ستاد اقامه نماز، کانون های فرهنگی هنری مساجد، نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حوزه هنری، شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نهاد کتابخانه های عمومی برنامه ریزی های مختلف فرهنگی صورت گرفته است.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: ستاد تسهیلات نوروزی زائران همه ساله به ریاست استاندار و در قالب کمیته های ٩ گانه و با حضور دستگاه ها و نهادهای مختلف استان تشکیل می شود که امسال کمیته «فرهنگی، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر» با حضور ١١ دستگاه و به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه خدمات مرتبط به زائران و مسافران نوروزی می پردازد.

وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز، از ابتدای تعطیلات و با شروع مسافرت های نوروزی با استقرار در محل فرمانداری قم در قالب این کمیته به فعالیت پرداخته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: هم چنین گروهی از نوجوانان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، در قالب «پیک فرهنگ» با لباس فرم مخصوص در مبادی ورودی شهر مقدس قم ضمن عرض خیرمقدم و تبریک به زائران و مسافران، هدایای این اداره کل را به زائران تقدیم می کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشنویسان ممتاز و فوق ممتاز قمی در نخستین ساعت های سال جدید با بداهه نویسی تحت عنوان «مشق بهار» در حرم کریمه اهل بیت(س) به استقبال بهار رفتند.

حسینی افزود: در این آیین که از ساعت ١٢ تا ١٦:٦٠ روز ٣٠ اسفند ماه سال گذشته در صحن صاحب الزمان حرم مطهر برگزار شد هنرمندانی مانند؛ نظری، کاظمی، جوان، داستانی و عابد از هنرمندان ممتاز و فوق ممتاز خوشنویسی استان قم با بداهه نویسی دعای سال تحویل، اذکار و ادعیه و اسمای متبرکه به استقبال زائران و مسافران نوروزی حرم مطهر حضرت معصومه(س) رفتند.

این برنامه با مشارکت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن خوشنویسان استان قم برگزار شد.

وی هم چنین از دیدار نوروزی مسئولان این اداره کل با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان قم چون؛ محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور، حسین نوروزیان پیشکسوت موسیقی، حسن علی یگانه از پیشکسوتان هنرهای تجسمی، حسن آهنگران از پیشکسوتان خوشنویسی و علی تفضلیان از پیشکسوتان نمایش قم خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم هم چنین گفت: طرح عیدانه کتاب تا ١٥ فروردین ماه جاری، در کتابفروشی ‌های سراسر کشور ادامه دارد و بر این اساس خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی، می‌ توانند از تخفیف ٢٠ تا ٢٥ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یک میلیون ریال استفاده کنند.

وی افزود: در طرح «عیدانه کتاب» که بیشترین میزان مشارکت کتابفروشان در این طرح ‌های فصلی را در پی داشته، برای هر یک از ٧٠٥ کتابفروشی‌ عضو، مبلغ ٢٠ میلیون ریال به عنوان پایه یارانه در نظر گرفته شده که این مبلغ در صورت رعایت ضوابط و قوانین اعلام شده به کتابفروشان قابل تمدید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه