English

مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع):

آغاز عملیات نصب ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا

مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) گفت: پس از ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) در شهر مقدس قم و انتقال این ضریح به سامرا، عملیات نصب ضریح جدید امامین عسکریین (ع) در سامرا آغاز شد .

آغاز عملیات نصب ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس عسگریین(ع) با بیان اینکه ساخت این ضریح چهار سال به طول انجامیده است، تصریح کرد: در ساخت این ضریح از بهترین امکانات و متخصصان استفاده شده است. در این راستا 11 تن چوب ساج، 4.5 تن نقره، 70 کیلوگرم طلا و 3 تن مس استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در ساخت این ضریح مقدس از هنر مقرنس و معرق‌کاری استفاده شده است، خاطرنشان کرد: طراحی و خوشنویسی این ضریح در بهترین شکل با اشراف هنرمندان به نام این رشته صورت گرفته و به نظر می‌رسد از جنبه‌های مختلف این ضریح بی نظیر است.

لاجوردی گفت: ساخت 12 درب بزرگ ورودی رواق، 4 صندوق خاتم کاری شده و بافت هزار متر فرش دستباف از جمله اقدامات صورت گرفته برای این ساخت این ضریح است.

وی اظهار کرد: تمام اقدامات برای ساخت ضریح زیر نظر آیت الله سیستانی و با اشراف حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی انجام شده است و امیدواریم در اسرع وقت این ضریح کامل شده و پذیرای زائران و عاشقان اهل بیت (ع) باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه