English

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:

لزوم افزایش تعداد تاسیسات گردشگری استان قم

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: برای اینکه بتوانیم در سال‌های آینده پاسخگوی نیازهای مسافرین نوروزی در استان باشیم، باید تعداد تاسیسات گردشگری استان قم افزایش پیدا کند.

لزوم افزایش تعداد تاسیسات گردشگری استان قم

به گزارش خبرگزاری موج از قم، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به طرح‌های نیمه تمام در بخش گردشگری استان اظهار کرد: 60 طرح نیمه تمام در این بخش در استان قم وجود دارد، پیشرفت فیزیکی 50 طرح بخش گردشگری استان قم  بیش از 30 درصد است و از این تعداد 27 واحد اقامتی، 21 واحد پذیرایی و دو طرح منطقه نمونه گردشگری است.

وی ادامه داد: اتمام طرح‌های نیمه تمام در بخش گردشگری در استان قم موجب افزایش هفت هزار تخت اقامتی و پذیرایی در استان قم می‌شود و برای هفت هزار نفر هم شغل ایجاد می‌کند، اتمام طرح‌های نیمه تمام بخش گردشگری استان نیاز به 27 هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.

عیسی رضایی افزود: برای اینکه بتوانیم در سال‌های آینده پاسخگوی نیازهای مسافرین نوروزی در استان باشیم، باید تعداد تاسیسات گردشگری استان قم افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ظرفیت واحدهای اقامتی استان قم اظهار کرد: تعداد تاسیسات گردشگری فعال در استان 400 واحد است و در استان قم 35 هتل، 27 هتل آپارتمان، 170 خانه مسافر، 55 مهمان پذیر و 97 مجتمع بین راهی و پذیرایی داریم، ظرفیت تخت‌های اقامتی و پذیرایی در استان 10 هزار تخت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: 316 هزار و 260 مسافر از روز 25 اسفند تا هشت فروردین در استان قم اسکان داشتند، از این میان اسکان 71 هزار و 60 نفر از آن‌ها در واحدهای اقامتی استان همچون هتل، مهمان پذیر، هتل آپارتمان و خانه مسافر بود.

وی افزود: از روز 25 اسفند تا روز هشت فروردین 28 هزار و 583 نفر در خانه‌های مسافر استان، 20 هزار و 970 نفر در مهمان‌پذیرهای قم، 11 هزار و 49 نفر در هتل‌آپارتمان‌های استان و 10 هزار و 459 نفر در هتل‌های قم اسکان پیدا کردند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: طی روزهای 25 اسفند تا هشت فروردین کلاس‌های مدارس استان قم محل اسکان 149 هزار و 72 نفر از مسافرین بود، همچنین در این مدت 50 هزار و 490 مسافر هم در استان در چادرها اسکان داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه