English

رئیس نظام مهندسی معدن یزد:

نباید معدن‌کاری به خاطر حفاظت از محیط‌زیست تعطیل شود

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد اظهار کرد: نباید فعالیت‌های معدنی به خاطر حفاظت از محیط زیست تعطیل شود بلکه باید در حالی که از محیط زیست حفاظت می‌شود، از معادن نیز بهره‌برداری انجام شود.

نباید معدن‌کاری به خاطر حفاظت از محیط‌زیست تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری موج، «محمدرضا کارگران» در آیین کاشت نهال در سازمان نظام مهندسی معدن استان، کاشت تعدای اصله نهال توسط مسئولان منابع طبیعی و جهادکشاورزی و معدن‌داران با سابقه‌ی استان را حرکتی نمادین و به نشانه دوستی معدنکاران با منابع طبیعی و محیط زیست عنوان کرد.

وی گفت: از یک سو، موادمعدنی هم برای رشد و نمو گیاه ضروری هستند و فاکتورهای مهمی برای عکس‌العمل گیاه در برابر بیماری‌ها به حساب می‌آیند و از سوی دیگر بازسازی معادن به طریق گیاه‌کاری، عملی و امکان‌پذیر است و همه این‌ها نشانه همکاری تنگاتنگ بخش معدن و کشاورزی است.

این مسوول گفت: نباید فعالیت‌های معدنی به خاطر حفاظت از محیط زیست تعطیل شود بلکه باید در حالی که از محیط زیست حفاظت می‌شود، از معادن نیز بهره‌برداری انجام شود .

کارگران رفع چالش بین محیط‌زیستی‌ها و معدنکاران را نیازمند برنامه‌ریزی و توجه مسئولان هر دو حوزه دانست و گفت: تعریف قوانین زیست‌محیطی برای معدنکاران برای مشخص شدن وظایف و عملکرد آنها در حین فعالیت‌های معدنی از ابتدا تا انتهای کار می‌تواند به بهبود شرایط معدن‌کاری کمک کند .

وی ادامه داد: رسیدن به تعامل سازنده بین متولیان زیست محیطی و بخش معدن نیازمند برنامه‌ریزی و از همه مهم‌تر سرمایه‌گذاری است تا با استفاده از روش‌های نوین معدنکاری علاوه بر افزایش میزان تولید، به بازسازی محیط فکر کرد.

کارگران خاطرنشان کرد: کارشناسان محیط‌زیستی نیز اظهار می‌کنند که معدنکاری اگر به شکل مهندسی انجام شود، آسیب‌ها و خسارت‌ها کاهش خواهد یافت و در این صورت محیط‌زیستی‌ها، معدنکارانی که با رعایت ضوابط زیست‌محیطی فعالیت دارند را به چشم همیاران محیط‌زیستی دیده و به‌طور قطع آنها را برای رسیدن به اهداف‌شان برای توسعه معادن همراهی خواهند کرد .

«محمدرضا آخوندی» مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم با بیان فعالیت‌های این اداره کل در بحث کاشت درختان در بیابان‌های استان و تثبیت شن‌های روان در استان که به جلوگیری طوفان‌های شن و ریزگردها می‌انجامد، به بیان مشکلاتی که بعضی از گروه‌های دوستدار محیط زیست و دامداران محلی از فعالیت معادن استان عنوان می‌کنند، پرداخت.

وی پیشنهاد کرد که در سال آینده جلسات هم فکری بین این افراد و نظام مهندسی معدن برقرار شود تا اختلاف‌نظرها در این زمینه برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه