English

شهردار اصفهان در مراسم اختتامیه جشنواره حسنات؛

هنر اصفهان نباید همچون زاینده رودش خشک شود

شهرداراصفهان در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات اظهار داشت : باید همگی تلاش کنیم تا مبادا هنر شهر اسطوره‌ای اصفهان نیز مانند رودخانه زاینده رود خشک شود .

هنر اصفهان نباید همچون زاینده رودش خشک شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، جمالی نژاد با بیان اینکه نام اصفهان در همیشه دوران برتارک ایران و جهان درخشیده است، افزود: بیش از ۳۰۰سال است اصفهان پایتخت کشورمان نیست اما در طول این‌ سال‌ها هرگز این را باور نکرده است.

وی افزود:  اصفهان شهرموزه ای بی بدیل و باغ شهری دلنواز است. اگرچه در طول زمان فراز و فرود بسیاری به خود دیده و دستخوش بی مهری های فراوان شده است اما همیشه نامش بر تارک ایران و جهان و می درخشد.

 شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع  دستیابی به حاکمیت و حکمرانی شهری و تحقق آن اشاره کرد و گفت: برای محقق شدن حکم رانی خوب شهری باید مواردی همچون شهروند مداری، انعطاف پذیری، شفافیت و پاسخگویی، کارایی و اثر بخشی، عدم تمرکز، مشارکت و مدیریت دانش محور را در نظر بگیریم. این نکته نیز قابل توجه است که شهری که فرهنگ محور باشد یکی از شاخصه های مهم حکم رانی شهری را داراست.

وی با اشاره به رشد و گسترش ساخت و سازها و پروژه های عمرانی در کلان شهرها گفت: با اینکه گسترش چنین پروژه هایی در هر شهر امری مهم است ولی نباید از حرکت به سوی فناوری های نرم غافل شد.

وی افزود: توسعه روز افزون صنایع فرهنگی از موارد حساس و با اهمیت در مدیریت شهری به حساب می آید و در این عرصه هنر فیلم و نمایش از جایگاه و نقش چشمگیری برخودار هستند.

وی با اشاره به اینکه سهم کالاها و خدمات فرهنگی در نمود شاخص حکم رانی شهری اهمیت دارد عنوان داشت: شهرهایی مثل اصفهان بدنشان از توسعه های سخت خسته شده و برای فناوری های نرم تشنه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این نکته اهمیت دارد که در این زمینه شهرهایی موفق و رو به جلو حرکت می کنند که این پیام تغییر را زودتر دریافت نمایند.

شهردار اصفهان به موضوع روایتگری شهری نیز اشاره کرد و افزود: اصفهان به عنوان یک کهن شهر به روایت مندی نیاز دارد،  لذا باید میراث فاخر ما که بهترین هنرهای روایی هستند مجددا بازخوانی و معرفی شوند البته در بسیاری از این موارد در اصفهان موفق شده ایم ولی باز هم جای کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: فیلم و نمایش بهترین هنر روایی شهر هستند که می توانند اصفهان امروز را به روی صحنه بیاورند. این نکته حائز اهمیت است که شیرینی توسعه اصفهان در کنار روایت شهر اصفهان است که همه باید در حوزه های مختلف ورود پیدا کنند، بنابراین  امیدواریم با پتانسیل هنرمندان اصفهان این بازخوانی را به بهترین نحو عملیاتی کنیم.

جمالی نژاد برگزاری جشنواره فیلم کوتاه حسنات را نیز یکی از مصادیق خوب برای بازخوانی شهر اصفهان دانست و افزود: امیدواریم با برگزاری این جشنواره و جشنواره بین المللی فیلم کودک در سال آینده اصفهان را به یک شهر رویدادی و رخدادی تبدیل کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه