English

مدیرکل محیط زیست استان کرمان:

اصل موضوع در مقابله با ریزگرد‌ها در استان کرمان کمبود منابع است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: در بحث مقابله با پدیده ریزگردها در استان کرمان قانون و طرح مطالعاتی وجود دارد اما اصل موضوع در مقابله با ریزگرد‌ها در استان کرمان کمبود منابع است.

اصل موضوع در مقابله با ریزگرد‌ها در استان کرمان کمبود منابع است

به گزارش خبرگزاری موج، محمود صفرزاده امروز صبح در جلسه مقابله با ریزگردها در استان کرمان اظهار‌ داشت: بهداشت مردم در شرق استان به دلیل ایجاد گرد و غبار و ریزگردها با مشکل روبه‌رو است.

وی افزود: در بحث مقابله با پدیده ریزگردها در استان کرمان قانون و طرح مطالعاتی وجود دارد اما اصل موضوع در مقابله با ریزگرد‌ها در استان کرمان کمبود منابع است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اقدامات موثر استانداری کرمان و سایر مجموعه‌ها در این دولت برای مقابله با ریزگردها و همچنین سایر فعالیت‌های اجتماعی خاطر‌نشان کرد: 20 مورد از اقدامات انجام شده زیست محیطی به صورت غیرمستقیم در رفع مشکلات زیست محیطی موثر بوده است.

وی با بیان اینکه بحران کم‌آبی در استان کرمان به خوبی مدیریت شده است افزود: طرح همیاران آب در استان کرمان یک طرح موفق است و جا دارد که این طرح به صورت ملی و بین‌المللی به عنوان الگو معرفی شود.

صفرزاده با اشاره به اینکه در حوزه ریزگردها نیز همه دستگاه‌ها زحمت کشیده‌اند گفت: اما این اقدامات جهت مبارزه با معلول است و باید مبارزه با علت انجام شود.

وی با بیان اینکه گرد و غبار محلی جزو پیکره طبیعت در استان کرمان است تصریح کرد: بادهای 120 روزه سیستان در افزایش ریزگردها در استان کرمان بی‌تاثیر نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان تشکیل دو کارگروه در راستای مقابله با ریزگرد‌ها در استان را خواستار شد و گفت: صنایع باید پای کار بیایند و نهال‌کاری آنها در اطراف واحدهای صنعتی به صورت اولویت منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه این نهال‌کاری‌ها باید در مناطق بحران ریزگردها انجام شود افزود: از محل پرداخت حقوق دولتی معادن نیز باید در راستای کاشت نهال از پدیده ریزگردها جلوگیری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه