English

دام‌های سیاه در کمین ماهیان سفید گیلان

با توجه به فصل مهاجرت ماهیان سفید، رودخانه‌های استان از دام‌گذاری‌های غیرقانونی پاکسازی شد.

دام‌های سیاه در کمین ماهیان سفید گیلان

‌به گزارش خبرگزاری موج، ساسان اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت:همزمان با شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی به سمت رودخانه‌ها و به منظور ایجاد بستر مناسب و جلوگیری از صید ماهیان مولد از جمله گونه‌های با ارزش سفید،خاویاری تمام نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان بصورت هماهنگ اقدام به شناسایی و جمع آوری سازه‌ها و دام‌ها در مسیر و مصب رودخانه‌های استان اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در اجرای این عملیات تعداد 15 فروند قایق چوبی و 130 رشته تور هوای و 180 رشته دام زیر آبی و 232 رشته کلکوم جمع‌آوری و تعداد 45 باب کومه شکار غیرمجاز در حاشیه مناطق با تلاش محیط بانان تخریب شد.

اکبری پور خاطرنشان‌کرد: در روند اجرای این طرح، رودخانه‌های سیاه درویشان نوخاله، کلسر، چمثقال و بخشی از تالاب انزلی پاکسازی شد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان و یگان حفاظت شهرستان‌ها موفق به کشف و ضبط 18 قبضه سلاح شکاری مجاز و 2 قبضه اسلحه غیرمجاز به همراه متخلفین شدند و پرونده آنها برای انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

اکبری پور تصریح کرد:این عملیات از امروز تا پایان فصل مهاجرت ماهیان در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد و از تمام علاقه‌مندان به طبیعت تقاضا داریم ضمن خودداری از صید ماهیان در زمان تخم گذاری و تکثیر آنها، موارد مورد مشاهده را به ادارات شهرستان‌ها و در صورت نیاز به اداره کل محیط زیست جهت پیگیری و برخورد لازم، اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه