English

عضو فراکسیون حفاظت از محیط زیست مجلس:

قوانین حفاظت از محیط زیست مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

عضو فراکسیون حفاظت از محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به قوانین حفاظت از محیط زیست توجه جدی نشده است، اظهار داشت: این بی توجهی‌ها سبب شده تا امروز در کشور شاهد بروز حوادثی از جمله خشک شدن دریاچه ارومیه، ریزگردها در خوزستان و خشکسالی باشیم.

قوانین حفاظت از محیط زیست مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج، رمضانعلی سبحانی فر عصر امروز در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده پناهگاه "شیر احمد" سبزوار اظهار داشت: برای توسعه فعالیت‌های حفاظت از محیط زیست باید به سمت تقویت و توسعه انجمن‌ها و کمپین‌های مردمی محیط زیستی در فضای مجازی برویم.

وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی بهترین فرصت برای رشد و توسعه این پویش‌های مردمی است خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که فضای کشور سیاسی شده و جایی برای فعالیت‌های اجتماعی وجود ندارد اما این موضوع درست نیست و پویش‌ها و انجمن‌های مردمی می‌توانند با ایجاد فضای مناسب زمینه برای طرح موضوعاتی مانند محیط زیست را به نحو مطلوبی مطرح کنند.

وی با بیان اینکه به قوانین حفاظت از محیط زیست توجه جدی نشده است، اظهار داشت: این بی توجهی‌ها سبب شده تا امروز در کشور شاهد بروز حوادثی از جمله خشک شدن دریاچه ارومیه، ریزگردها در خوزستان و خشکسالی و غیره باشیم.

سبحانی فر با بیان اینکه امروز کشور با مشکلات زیادی در حوزه بحران‌های زیستی مواجه شده است یادآور شد: اتفاقی که در خوزستان رخ داده یک زنگ خطر جدی برای سایر استان‌های کشور به ویژه استان خراسان رضوی است و مسئولان باید طرح‌هایی مانند کاشت تاغزارها برای پیشگیری از وقوع این حوادث را در دستور کار قرار دهند.

عضو فراکسیون حفاظت از محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت لایحه حمایت از وضعیت معیشتی محیط‌بانان به تصویب رسانده که در انتظار ارائه به مجلس شورای اسلامی است و در صورت ارائه این لایحه مجلس نیز از آن حمایت‌های لازم خواهد داشت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  حدود 860 راس آهو در منطقه حفاظت شده "شیراحمد" شناسایی شده‌اند بیان کرد: خشکسالی، کاهش آب قنات موجود در منطقه، نبود پوشش گیاهی، هجوم آهوان به سمت مزارع کشاورزان، تردد دام‌ها در اراضی حفاظت شده، از  مهمترین مشکلات این منطقه است که پیگیری می‌شود تا چاه آبی در جهت رفع مشکل آب و تامین علوفه مورد نیاز ایجاد شود.

 وی گفت: منطقه حفاظت شده شیراحمد سبزوار از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه گردشگری برخوردار است و می‌توان با اختصاص اعتبارات زمینه برای حضور بازدید کنندگان و گردشگران را فراهم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه