English

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

هیچ مورد انسانی آنفلوآنزای پرندگان در استان گیلان دیده نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نگهداری حیوانات در منزل ریسک ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد گفت: هیچ مورد انسانی آنفلوآنزای پرندگان تا به امروز در استان گیلان دیده نشده است.

هیچ مورد انسانی آنفلوآنزای پرندگان در استان گیلان دیده نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا نقی‌پور صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: آنفلوآنزا پرندگان یک پدیده پیچیده و بیماری است که در جمعیت پرندگان بومی بروز کرده، تبعات اقتصادی دارد و بر اقتصاد روستا محور تاثیرگذار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: اطلاع رسانی کافی انجام شده تا فصل شیوع بیماری آنفلوانزا بگذرد و یکی از اهداف ما در علوم پزشکی گیلان پابرجایی مراقبت‌ها و رصد بیماری آنفلوآنزا است و تا پایان فصل شیوع آن این پایش‌ها و مراقبت‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره اینکه تمام تلاش و سعی ما بر پیشگیری از بروز آنفلوآنزا است خاطرنشان کرد: هیچ مورد انسانی آنفلوآنزا تا به امروز در استان گیلان دیده نشده است اما این دلیل نمی‌شود بی‌تفاوت باشیم و آن را دست کم بگیریم.

نقی‌پور با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی در بین افراد اظهار داشت: کسی که علائم آنفلوآنزا را دارد باید از تماس با دیگران بپرهیزد تا از انتقال آن به دیگران پیشگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اذعان داشت: مشخصه بارز آنفلوآنزای پرندگان میزان بالای کشندگی آن است که این امر مورد تاکید و توجه ویژه است تا با انجام مراقبت‌ها از شیوع آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اگر فردی علائم آنفلوآنزا داشت با مراقبت‌ها و استراحت و تغذیه مناسب می‌تواند بهبود یابد افزود: در صورت شدت یافتن علائم بیماری آنفلوآنزا بستری فرد انجام می‌شود تا مراقبت و پایش بهتری جهت بهبودی فرد مبتلا با آنفلوآنزا صورت پذیرد.

نقی‌پور با اشاره به اینکه با همکاری سازمان دامپزشکی اقدامات پیشگیرانه خوبی تا به امروز در گیلان انجام شده است گفت: نگهداری حیوانات در منزل، چه پرنده و چه غیر پرنده به‌خاطر بیماری‌هایی که ناقل آن هستند ریسک ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: هر چه تماس با این حیوانات خانگی را محدودتر کنیم بهتر است و سلامت خانواده تضمین می‌شود.

وی با بیان اینکه پرنده فروشی‌هایی که مجوز دارند تحت نظارت هستند گفت: توصیه اکید بر این موضوع است که خرید از پرنده فروشی‌های محلی و پرندگان شکار شده و زنده فروشی پرندگان توسط مردم انجام نشود.

نقی‌پور با اشاره به اینکه اقدامات خوبی از سوی شهرداران و فرمانداران استان گیلان در امر پیشگیری از آنفلوآنزا صورت پذیرفته است افزود: شکارچیان و کسانی که پرندگان شکار شده را عرضه می‌کنند ریسک ابتلا به آنفلوآنزا را در خود و مصرف کنندگان افزایش می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: مردم برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان، مرغ‌های بسته بندی و صنعتی مصرف کنند و برای پاک کردن همین مرغ‌ها هم از تماس مستقیم با پرنده خودداری کرده و از دستکش استفاده کنند و مرغ را خوب بپزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه