English

رییس جامعه مدرسین عنوان کرد:

مجازات و شناسایی هرچه زودتر عوامل اقدام تروریستی کرمان

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه‌های علمیه از مسوولان امنیتی و قضایی درخواست دارند هرچه زودتر عوامل اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را شناسایی و مجازات کنند.

مجازات و شناسایی هرچه زودتر عوامل اقدام تروریستی کرمان
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت علامه مصباح یزدی در مدرسه علمیه دارالشفا قم، اقدام تروریستی کرمان در مسیر گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد و افزود: دشمنان ما همیشه در صدد ایجاد حادثه و آشوب هستند؛ ولی آنها هرگز نخواهند توانست با اقدامات ضدبشری خللی در اراده مردم وارد کنند.

ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر دیروز (چهارشنبه) در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران مزار سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه علامه مصباح یزدی مانند کوهی استوار در دفاع از ارزش‌های دینی بود، خاطرنشان کرد: آن عالم ربانی در راهی که انتخاب کرده‌بود همواره ثابت‌قدم و استوار ایستاد.

رییس شورای‌عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه علما و دانش‌آموختگان حوزوی از یک‌مرتبه علمی برخوردار نیستند، اضافه کرد: برخی از علمای حوزوی در ابعاد مختلف اخلاقی، علمی و معرفتی مانند خورشید می‌درخشند که علامه مصباح یزدی از جمله این علما بود.

وی با تاکید بر اینکه علامه مصباح یزدی متعلق به تمام جهان اسلام است، اظهار داشت: جهان اسلام به‌خاطر تربیت و پرورش چنین فرزندانی باید به خود ببالد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت رسیدن حوزه علمیه به مرجعیت علمی در علوم‌انسانی و اسلامی، یادآور شد: آیت‌الله مصباح یزدی مرزبان تمام انسان‌هایی است که دل در گرو معارف حق و دینی دارند.

وی با تاکید دوباره بر اهمیت مرجعیت علمی در حوزه علمیه، اظهار داشت: برای رسیدن به مرجعیت علمی باید ظرفیت آفرینی و ایجاد انگیزه در بین طلاب و اندیشمندان جدی گرفته شود.

وی از وجود شخصیت علمی همه‌جانبه، فیلسوف تمام‌عیار، تلاش در اسلامی‌سازی علوم‌انسانی، توجه همزمان به عقلانیت و مفاهیم دینی، استاد اخلاق و تولید اندیشه و سلامت فکر را از ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح یزدی یاد کرد.

رییس شورای‌عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی از اساتید اخلاقی بود که گفتار و عمل وی منطبق با یکدیگر بود.

قائم‌مقام حوزه علمیه قم نیز در ادامه بیان داشت: آن عالم ربانی مدیری شایسته و دارای استقامت کم‌نظیر در صراط مستقیم و استادی ویژه در تولید اندیشه دینی بود.

حجت‌الاسلام حمید ملکی ادامه داد: پارسایی و پرهیزکاری خصلت و ویژگی علامه مصباح یزدی از دوران جوانی بود و آثار علمی این استاد حوزوی حاصل پرورش چنین روحیه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه باید هرسال بزرگداشت علامه مصباح یزدی برگزار شود، گفت: ذوب‌شدن در ولایت‌فقیه و خود را سپر بلای ولایت کردن از مشخصات بارز ایشان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه