English

شوری آب قم به دلیل کاهش ۲۵ درصدی ورودی از سد کوچری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: سال گذشته ۸۰ درصد آب قم از طریق سد کوچری و بقیه از طریق چاه‌های داخل استان تامین می‌شد، اما اکنون این میزان به ۵۵ درصد رسیده و حجم آب مورد استفاده از چاه‌ها افزایش یافته به همین دلیل شاهد کاهش کیفیت آب از نظر شوری هستیم.

شوری آب قم به دلیل کاهش ۲۵ درصدی ورودی از سد کوچری است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حسن بختیاری روز دوشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: با وجود مساله‌ای که در خصوص شوری آب قم به وجود آمده،‌ اما براساس آزمایش‌های متعددی که بر روی آب توزیع شده در قم صورت می‌گیرد، سلامت این آب از همه نظر تضمین است و در این رابطه هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: کمبود بارش‌ها در سال جاری باعث شده تا درخواست کاهش مصرف آب از مردم که بیشتر در فصل تابستان مطرح می‌شد اکنون در فصل زمستان هم ضرورت پیدا کند و در همین رابطه ما از همشهریان عزیز می‌خواهیم نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان نیز در همین رابطه کمیته‌های تخصصی بحران را تشکیل داده است و تلاش می‌کند با مدیریت منابع آبی موجود، پایداری شبکه توزیع آب استان را در بهترین شرایط ممکن حفظ کند تا مردم دغدغه‌ای نسبت به تامین آب مورد نیاز خود نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در شهر قم در موضوع توسعه شبکه فاضلاب جایگاه مناسبی در سطح کشور ندارد، گفت: اکنون ۴۲ درصد از شهر قم زیر پوشش شبکه فاضلاب می‌باشد، این در حالی است که میزان پوشش شبکه فاضلاب در کلان‌ شهرها حدود ۷۰ درصد است.

وی بیان داشت: به همین منظور اقدام‌های گسترده‌ای برای توسعه شبکه فاضلاب در شهر قم با تخصیص اعتبارات دولتی و مشارکت بخش خصوصی در جریان است و ما تلاش می‌کنیم زمینه اتصال واحدهای مسکونی به شبکه فاضلاب به خصوص در مناطق محروم شهر را در آینده نزدیک فراهم کنیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با گسترش شبکه فاضلاب شهر قم،‌ زمینه استفاده از پساب تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت به خوبی فراهم می‌شود و این موضوع با توجه به کاهش منابع آبی در سال‌های اخیر، راهبرد بسیار مهمی برای مدیریت مصرف آب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه