English

با افرادی که به طبیعت آسیب می‌رسانند برخورد جدی شود

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه باید با افرادی که به طبیعت آسیب می‌رسانند برخورد جدی شود، گفت: وظیفه همه مؤمنان این است که کارها را برای رضایت و خشنودی خداوند انجام دهند و یقیناً یکی از چیزهایی که خداوند را خشنود می‌کند این است که به مخلوقاتش آسیب نزنیم و طبیعت را تخریب نکنیم.

با افرادی که به طبیعت آسیب می‌رسانند برخورد جدی شود
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی کشور که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با اشاره به توصیه خداوند در قرآن به آباد کردن زمین، اظهار کرد: آنچه به‌عنوان صنعت دست بشر تولید می‌شود نباید مزاحمتی با خلقت خدا و طبیعت داشته باشد.

وی با بیان اینکه حیات ما وابسته به امور طبیعی است، افزود: اینکه می‌بینیم به‌خاطر آلودگی هوا بخش‌های مهمی از جامعه تعطیل می‌شود نشان‌دهنده اهمیت توجه به طبیعت در زندگی بشر است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه طبیعت از الطاف الهی به نوع بشریت است، گفت: تنگناهایی که گاهی در امور طبیعی ایجاد می‌شود پیام و تذکری برای انسان‌های مؤمن دارد و آن این است که برون‌رفت از این مشکلات ممکن است و بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد؛ وظیفه ما در این تنگناها این است که اهل ذکر باشیم و با اتکا به دانش و کار جهادی از این بن‌بست‌ها عبور کنیم.

وی با اشاره به اهمیت درخت‌کاری در نگاه مقام معظم رهبری، گفت: در روایت داریم که مردم به مسئولان خود نگاه می‌کنند که روی چه اموری اصرار و توجه دارند و وقتی مردم می‌بینند که رهبرشان روی درخت‌کاری توجه دارند آنها هم در این مسیر اهتمام خواهند داشت و فقط باید توسط دستگاه‌های حاکمیتی حمایت و هدایت شوند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه باید با افرادی که به طبیعت آسیب می‌رسانند برخورد جدی شود، گفت: امام‌زمان (عج) هم که ظهور می‌کنند ابتدا غربالگری مفصلی صورت می‌گیرد و با افرادی که قصد ضربه‌زدن دارند برخورد می‌شود؛ زیرا در میان منتظران افرادی هستند که به دنبال منافع و مقاصد دیگری هستند؛ مانند یهودیانی که در سرزمین حجاز منتظر بعثت پیامبر خاتم بودند تا ایشان را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه انتظار ظهور و آباد شدن زمین به دست امام‌زمان (عج) نباید باعث غفلت ما از وظایفمان شود، گفت: منتظر واقعی کسی است که به وظایف خود درست عمل کند؛ زیرا وظیفه همه مؤمنان این است که کارها را برای رضایت و خشنودی خداوند انجام دهند و یقیناً یکی از چیزهایی که خداوند را خشنود می‌کند این است که به مخلوقاتش آسیب نزنیم و طبیعت را تخریب نکنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت آباد کردن زمین به دست بشر را خواست خداوند دانست و افزود: باید برای آبادی شدن زمین فرهنگ‌سازی شود و در این زمینه از ظرفیت‌های مختلف از جمله روحانیت و رسانه ملی استفاده شود؛ رسانه ملی امروز باعث افتخار ما است که در مقابل امپراطوری رسانه‌ای دروغ‌پرداز غرب ایستاده و به انتشار اخبار درست می‌پردازد و در این راه شهید می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه