English

هم‌زمان با روز جهانی خاک،

پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه کیسه‌های پارچه‌ای را بین مردم توزیع کردند

این تشکل با همکاری امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه باهدف پویش ملی سه‌شنبه‌های بدون کیسه پلاستیکی و در همسویی با شعار روز جهانی خاک، «حفاظت از کره زمین با مراقبت از خاک آغاز می‌شود»، انجام داد.

پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه کیسه‌های پارچه‌ای را بین مردم توزیع کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، تشکل پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه از ۲۱ تیرماه سال 94 هم‌زمان با روز جهانی بدون پلاستیک فعالیت‌های محیط زیستی را شروع کرد.

این تشکل مردم‌نهاد در دو سال اخیر به مناسبت‌های متفاوت در طول سال به پاک‌سازی مناطق مختلف مبادرت نموده و همچنین برگزاری همایش سه‌روزه «روز جهانی بدون پلاستیک» در سال ۱۳۹۶ را در کارنامه فعالیت‌های محیط زیستی خود دارد و گفتنی است که در این همایش با دعوت از فعالان محیط زیستی استان‌های مختلف کشور به بررسی برخی مشکلات محیط زیستی شهر کرمانشاه پرداخته شد.

لازم به ذکر است که در کرمانشاه روزانه ۴۵۰ تن کیسه پلاستیکی به‌صورت زباله وارد خاک می‌شود و این در حالی است که محققان، زمان لازم برای تجزیه پلاستیک را در طبیعت حداقل ۴۰۰ سال تخمین زده‌اند..

این انجمن مردمی امید دارد که با اقدامات این‌چنینی، فرهنگ استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی با جایگزین کردن کیسه‌های پارچه‌ای در جامعه نهادینه شود چراکه کیسه‌های پارچه‌ای با جنس، طرح، دوخت و کاربری خاص خود برای نگهداری نان تهیه و به‌صورت رایگان در سطح شهر کرمانشاه توزیع می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه