English

تولید ۱۲هزار تن تخم‌مرغ در قم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تنها در آذرماه جاری، ۱۲ هزار تُن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار فعال در این استان تولید شده‌است که این میزان نسبت به آذرماه سال‌ گذشته ۷۰ درصد رشد دارد.

تولید ۱۲هزار تن تخم‌مرغ در قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، منصور دیان اردستانی روز شنبه در گفت‌وگویی پیرامون این موضوع بیان داشت: در راستای راهبرد تامین امنیت غذایی، استان قم توانست با تولید ۱۲ هزار تُن تخم مرغ در طول ماه‌جاری، رتبه سوم کشور در تولید این محصول غذایی مهم و پرمصرف در سفره‌های مردم را بدست آورد.

وی افزود: در همین راستا فعالان حوزه مرغ تخم‌گذار استان قم در قالب ۱۶۰ واحد پرورشی و تولیدی و دراختیار داشتن بیش‌از ۹ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار توانستند این میزان تولید را به ثبت رسانده و در راستای افزایش هرچه بیشتر ظرفیت تولید آن برای افزایش سطح عرضه محصول به بازار،‌ تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام سازمان جهاد کشاورزی قم در زمینه تامین و تدارک گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار استان، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارتقا کمی و کیفی سطح تولید محصولات در بخش مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار برای تامین گوشت مرغ و همچنین تخم مرغ مورد نیاز مردم قم تا پایان سال انجام شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه