English

وزش باد شدید و رگبار آسمان قم را از امروز تا پایان هفته فرا می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: طبق بررسی و تحلیل نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، از امروز(چهارشنبه) تا پایان هفته، وزش باد شدید، گرد و خاک و رگبار آسمان این استان را فرا می گیرد.

وزش باد شدید و رگبار آسمان قم را از امروز تا پایان هفته فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری موج قم، مرتضی صبوری روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: هوای امروز قم ابری و در برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی شده است که در پاره ای از نقاط رگبار باران را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه وزش باد امروز در استان قم به ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید، افزود: در ۲ روز آینده وزش باد شدید و به نسبت شدید و گرد و خاک و رگبار پراکنده و نقطه ای باران را شاهد خواهیم بود.

صبوری اظهار داشت: از فردا با توجه به گذر موج بارشی شاهد افزایش موضعی ابر، وزش باد شدید و رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای باران به به خصوص در ارتفاعات هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز پنجشنبه و جمعه رگبارهای پراکنده در سطح استان به ویژه روستاهای اطراف را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم افزود: بدنبال این پدیده ها، روز ‌شنبه هفته آینده نیز جو آسمان استان قم ابری و همراه با وزش باد پیش بینی می شود و در شب کاهش ابر را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: سرعت وزش باد در روز پنجشنبه و جمعه ۴۵ کیلومتر بر ساعت است و با توجه به شرایط تشکیل گرد و خاک در بخش های مختلف استان، همچنین شکل گیری گرد و خاک محلی به علت سرعت وزش باید شدید، تا حدودی کیفیت هوا و دید افقی در برخی نقاط کاهش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: کمینه و بیشینه هوای قم امروز به ترتیب ۱۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد است و برای فردا ۱۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

صبوری کمینه و بیشینه هوا در روز جمعه را ۱۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد عنوان و بیان کرد: شب گذشته شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان بودیم که بیشترین بارش در ایستگاه وسف با یک و نیم میلیمتر ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه