English

آیدا فاروقی:

پیش بینی وزش باد شدید، توفان و گرد و خاک در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید در نظر گرفته و همچنین از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات به شدت پرهیز شود.

پیش بینی وزش باد شدید، توفان و گرد و خاک در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، امروز به خصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بیشتر مناطق استان وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطقی توفان و گرد و خاک به همراه دارد.

فاروقی در ادامه این خبر اظهار کرد: بر این اساس کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های سبک قابل پیش بینی است و این در حالی است که فردا از سرعت وزش باد و دمای هوا کاسته خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: امروز نیز به تناوب تا اواسط هفته آینده برای پاره‌ای نقاط به خصوص شمال غرب استان خراسان رضوی رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق و تشکیل مه پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به پیش بینی سرعت و شدت وزش باد، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و همچنین سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد و بر همین اساس باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید در نظر گرفته و همچنین از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات به شدت پرهیز شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین چهار تا 11 درجه سلسیوس در نوسان بوده است و در این بازه زمانی گلمکان با کمینه دمای هوای یک درجه و گناباد با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط خراسان رضوی بوده‌اند.

فاروقی در خاتمه خاطرنشان کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت نیز در شهرستان سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت و بیشترین مقدار بارش نیز از شهرستان کلات با یک دهم میلیمتر گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه