English

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

تبعیت از پیامبر اسلام تنها راه رستگاری بشر است

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 157 سوره اعراف تبعیت از پیامبر را تنها راه رستگاری انسان دانست و گفت: تبعیت یعنی از هر چیزی که پیامبر(ص) نهی کردند اجتناب کنیم و هر چیزی که ایشان به آن امر کرده اند را امتثال کنیم.

تبعیت از پیامبر اسلام تنها راه رستگاری بشر است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی ظهر روز رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: پیامبر(ص) به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که اگر کسی شب خود را صبح کند و نسبت به نعمت های معرفت خداوند، از امت پیامبر(ص) بودن، بدون رزق در دست خودش و پوشیده بودن گناهان شکر الهی را به جا نیاورد بیم این است که این نعمت ها از او گرفته شود.

وی از امت پیامبر(ص) بودن را از نعمت های الهی دانست و گفت: ما امت پیامبری هستیم که رحمة للعالمین است و این پیامبر(ص) به قدری به حال امت خود مهربان است که از خداوند درخواست می کند از گناهان امت من در روز قیامت جز خودت و خودم کسی نداند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه با وجود این که پیامبر اسلام(ص) بیشترین آزار و اذیت را از امت خود دیدند ولی کوچکترین نفرینی در حق امت خود نکردند، افزود: در روایت است که در روز قیامت وقتی آتش جهنم برپا می شود همه پیامبران صدا می زنند که خدایا من را نجات ده ولی پیامبر اسلام صدا می زند خدایا امتم را نجات ده.

وی با اشاره به اینکه عزرائیل برای قبض روح پیامبر(ص) به حرمت حضور حضرت زهرا سلام الله علیها  بدون اذن وارد خانه پیامبر نشد، گفت: عزارائیل از حضرت اذن خواست ولی حضرت گفتند من نگران امتم هستم ولی جبرئیل از طرف خدا خبر آورد که خداوند آنقدر در روز قیامت امت تو را می بخشد که راضی شوی.

مؤمنی با اشاره به آیه ۱۵۷ سوره اعراف تبعیت از پیامبر را تنها راه رستگاری انسان دانست و گفت: تبعیت یعنی از هر چیزی که پیامبر(ص) نهی کردند اجتناب کنیم و هر چیزی که ایشان به آن امر کرده اند را امتثال کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۳۱ آل عمران می گوید اگر می خواهید خداوند شما را دوست داشته باشد از پیامبر(ص) تبعیت کنید، گفت: در روایت بیان شده است که نتیجه تبعیت از پیامبر(ص) مورد محبت خداوند قرار گرفتن، نتیجه پیروی از قرآن سعادت و نتیجه پیروی از اهل بیت (ع) داخل شدن در بهشت است.

استاد حوزه علمیه افزود: خود رسول خدا(ص) فرمودند من از بین شما می روم ولی کتاب خدا و عترت خود را در میان شما می گذارم و این دو از هم جدا نمی شوند تا سر حوض کوثر بر من وارد شوند بنابراین قرآن و عترت با هم هدایت و سعادت می آورند و هر کدام به تنهایی موجب ضلالت هستند.

وی قرآن، روایات نبوی و سیره رفتاری پیامبر را از مواریث پیامبر برای امت اسلام دانست که تبعیت از آن سعادت دنیا و آخرت را برای فرد و جامعه به دنبال دارد، افزود: امروز متأسفانه برخی جوان های تحصیل کرده ما قرآن را از رو نمی توانند بخوانند زیرا والدینشان به اندازه این که به یادگیری زبان خارجه اهمیت می دهند به آموزش قرآن اهمیت نمی دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه