English

امام جمعه قم:

شورای انقلاب فرهنگی باید در متن جامعه باشد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رویکرد جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی و تغییرات به وجود آمده را مثبت و امیدوار کننده ارزیابی کرد و افزود: شورای انقلاب فرهنگی باید در متن جامعه باشد تا مصوبات آن به صورت میدانی جریان پیدا کند.

شورای انقلاب فرهنگی باید در متن جامعه باشد

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:‌ رویکرد جدید شورا در برقراری ارتباط با مردم، فرهیختگان، مجموعه‌های فرهنگی و سایر مجموعه‌های تأثیرگذار در عرصه فرهنگ، رویکردی لازم است.

وی این شورا را از نهادهای مهم نظام جمهوری اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: مصوبات شورا عالی انقلاب فرهنگی نقش پررنگی در ریل گذاری فرهنگی کشور دارد؛ چرا که با حکم و نظارت عالی رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- شکل گرفته و مصوبات آن نیز به عنوان قانون تلقی می‌شود.

امام جمعه قم ادامه داد: همه مقدمات برای تأثیرگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه فرهنگ فراهم است و این شورا می‌تواند به عنوان موتور محرک فرهنگی کشور ایفای نقش کند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ را موضوعی زیربنایی عنوان کرد و اظهار داشت: باید مسائل فرهنگی به عنوان زیرساخت مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و تمامی این عرصه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشند. رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- پیوسته بر مسئله فرهنگ تأکید داشته‌اند و این نشان دهنده دغدغه ایشان نسبت به مسائل فرهنگی است.

وی ابراز داشت: مسائلی که در سال گذشته اتفاق افتاد، علی رغم استفاده از زمینه‌های اقتصادی؛ اما صبغه فرهنگی داشت و این فرایند به گونه‌ای اتفاق افتاد که برخی از افراد حتی هویت ملی خود را از دست دادند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان را نیازمند اجرایی شدن سیاستگذاری و برنامه ریزی‌ها عنوان کرد و افزود: باید به واسطه یک حرکت فرهنگی حساب شده، هم توطئه‌های دشمنان خنثی شود و هم امید در جامعه افزایش یابد. نباید به صورت احساسی و هیجانی برنامه ریزی شود؛ بلکه باید با عقلانیت و در چارچوب آموزه‌های دین کارها را پیش برد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: امیدواریم امسال با حضور پرشور و شعور مردم در عزاداری‌ها، فضای جامعه به سمت مکتب اهل بیت -علیهم السلام- و سیره و حرکت حسینی که نماد بارز آن امر به معروف و نهی از منکر است، حرکت کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از تغییرات و برنامه‌های جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه