English

تدوین طرح جداره سازی چهارراه بازار

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر از تدوین طرح مرمت جداره چهارراه بازار قم خبر داد.

تدوین طرح جداره سازی چهارراه بازار
به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا خاکی در خصوص پروژه جداره سازی چهارراه بازار گفت: چهارراه بازار یکی از ورودی‌های مهم به سمت حرم مطهر است که بهسازی این محدوده  در راستای سیاست‌های بازآفرینی شهری و به‌منظور بالابردن ارتقای کیفی  فضاهای پیرامون حرم مطهر و بازار تاریخی شهر قم همواره مورد توجه بوده است. 

وی ادامه داد: این محدوده به دلیل قرارگیری دو عنصر شاخص شهری یعنی بازار و مسجد امام حس عسگری(ع) همواره در کانون توجه قرار داشته و مناسبت‌های مذهبی خصوصاً محرم و صفر تمامی مراسم‌های آئینی و مذهبی از این ورودی صورت می‌گیرد .
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر در توضیح اینکه طرح بهسازی چهارراه بازار تاکنون اجرایی نشده است افزود: پیچیدگی‌های خاص کالبدی و اجتماعی و لزوم هماهنگی بین اجزای مختلف مدیریت شهری، کار مرمت چهارراه بازار را قدری به تعویق انداخته بود.
وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به اهمیت موضوع، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم و سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم نسبت به تهیه طرح جداره سازی اقدام کرده و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم نیز قول همراهی در این زمینه را داده است.
خاکی در ادامه گفت: پروژه مرمت جداره چهارراه بازار یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین پروژه‌های بهسازی در سطح شهر است که با مشارکت حوزه‌های مختلف شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح که با روش‌های کاربردی جدید به اجرا درمی‌آید، ضمن حفظ اصالت تاریخی جداره‌های ارزشمند مانند بنای شمس‌العماره، دیوارهای موجود حفظ و احیا خواهند شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه