English

صنایع خلاق ابزار پیشرفت دانش بنیان هستند

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق گفت: صنایع خلاق وسیله پیشرفت دانش بنیان در تمام حوزه‌ها هستند.

صنایع خلاق ابزار پیشرفت دانش بنیان هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری «توسعه خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان» که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به انتخاب شعار سال 1401 با موضوع دانش بنیان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از سال 1382 حمایت‌های لازم در موضوع دانش بنیان را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها با استفاده از استعدادهای خدادادی در طول تاریخ توانسته‌اند به فناوری‌های مختلف دست پیدا کنند، عنوان کرد: ابزارهای مکانیکی مانند بیل و کلنگ اولین نسل فناوری را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به اینکه تولید صنایع و انقلاب صنعتی نیز همزمان با اضافه شدن الکترونیک و بخار در نسل دوم فناوری ظهور پیدا کردند، مطرح کرد: اما سومین نسل از فناوری به موضوع اینترنت و ابزارهای دیجیتالی مرتبط است.

وی با بیان اینکه در نسل چهارم شاهد فناوری‌های پیچیده هستیم، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان که امروز در حال فعالیت هستند توانسته‌اند به نسل چهارم فناوری معنا ببخشند.

قطبی با اشاره به اینکه در نسل چهارم فناوری اینترنت از ابزار به وسیله مدیریت تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز و در شرایطی که تمام دنیا درحال پیشرفت هستند، دانش بنیان یک موضوع حیاتی برای کشور است.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد محمدصادق معاون آموزش و فناوری خانه خلاق و نوآوری اشراق با بیان اینکه فعالیت خانه خلاق و نوآوری اشراق در چهار رکن از یک سال و نیم پیش آغاز شده است، اظهار داشت: ادبیات‌سازی ایده‌پردازی میان طلاب و دانشجویان علوم انسانی، توامندسازی این افراد برای مدرسه فناوری فانوس، میزبانی تیم ایده‌ها و تبدیل ایده‌ها به شرکت‌های خلاق چهار رکن فعالیت خانه خلاق و نوآوری اشراق هستند.

وی با اشاره به اینکه در رکن نخست شاهد برگزاری 11 رویداد ایده‌پردازی در حوزه‌های سبک زندگی و خانواده، مهدویت و ... بوده‌ایم، عنوان کرد: همچنین اپلیکیشن فانوس با بیش از هزار نصب فعال و هزار و 500 فایل آموزشی در رکن دوم راه‌اندازی شده است.

معاون آموزش و فناوری خانه خلاق و نوآوری اشراق با بیان اینکه در رکن سوم شتاب دهنده سه دال تاسیس شد، مطرح کرد: طی یک سال و نیم گذشته ۷۵ تیم از بین ۳۰۰ ایده که در سایت خانه فناوری اشراق ثبت شده بود داوری و انتخاب شدند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه