English

امیررضا رجبی:

صنایع خراسان رضوی بسمت صنعت سبز و فاقد آلاینده درحرکتند

رییس سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: باید هم مدیران ارشد و هم کارشناسان HSE و زیست محیطی قوانین مرتبط با موضوع را شناسایی و به خوبی درک نمایند و در زمان و موعد مقرر آن بکار ببندد تا هم از محیط زیست خود حفاظت نمایند.

صنایع خراسان رضوی بسمت صنعت سبز و فاقد آلاینده درحرکتند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیررضا رجبی رییس سازمان صمت خراسان رضویدر سخنانی عنوان کرد: همزمان با هفته محیط زیست (۱۶تا۲۲خرداد) روند کاهشی آلایندگی در واحدهای صنعتی و حرکت صنایع خراسان رضوی به سمت صنعت سبز و فاقد آلاینده درچندسال اخیر و تداوم این حرکت بویژه درسال جدید(سال تولید، دانش بنیان ،اشتغال آفرین) با همکاری شرکت های دانش بنیان.

رجبی در ادامه این خبر افزود: شرکتها و صنایعی که موضوعات حفاظت محیط زیست و همچنین ایمنی و بهداشت را در فعالیت های خود قرار می دهند، در حقیقت  اهمیت آن را همسان محصولات و خدمات خود می پندارند.

رییس سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: کلیه ی صنایع می بایست بیش از پیش برای مدیریت زیست محیطی و رفتارهای مسئولیت پذیر اجتماعی ، رشد و توسعه پایدار ،آگاهی  بیشتری کسب کنندو در این میان الزامات قانونی نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

وی تصریح کرد: باید هم مدیران ارشد و هم کارشناسان HSE  و زیست محیطی قوانین مرتبط با موضوع را شناسایی و به خوبی درک نمایند و در زمان و موعد مقرر آن بکار ببندد تا هم از محیط زیست خود حفاظت نمایند و هم به توسعه صنعتی صنعتی و پایداری که مد نظر می باشند دست یابند و هم از ضررو زیانی که بواسطه آلایندگی مطابق قوانین موجود (عوارض زیست محیطی ) متوجه آنها می شود جلوگیری کنند.

رجبی اضافه کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت ضمن اعتقاد راسخ به  حفظ محیط زیست در چارچوب وظایف قانونی تمام سعی و توان خود را در راستای  انتقال قوانین زیست محیطی  به واحدهای صنعتی با هدف کاهش آسیب های زیست محیطی صنایع از یک طرف و کمک به کاهش ضررو زیان های واحدهای صنعتی جهت پرداخت عوارض آلایندگی به کار می بندد .

رییس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: براساس آمارهای موجود تنها ۵.۴ ازآلایندگی هوای کلا نشهرمشهد مربوط به صنایع و معادن است و این امرنیز با رویکرد فعالان حوزه صمت بسمت صنعت پاک در واحدهای صنعتی استان و شهر مشهد با روندکاهشی درچندسال اخیرمواجه شده است بگونه ای که تعداد صنایع آلاینده در سطح استان ( دارای مجوز از سازمان صمت)  از ۲۲۹ واحد در سال ۱۳۹۳ به ۱۰۳ واحد تا پایان سال۱۳۹۹ کاهش داشته است .

وی همچنین اظهار کرد: در سطح شهرستان مشهد نیزتعداد صنایع آلاینده مجوزدار از سازمان صمت از ۹۶ واحد صنعتی در سال ۱۳۹۳ به تعداد ۴۱ واحد صنعتی در پایان سال ۱۳۹۹ کاهش داشته است که البته بر اساس آمار ارائه شده برای سه فصل اول در سال ۱۴۰۰ نیز روند کاهش بوده ولی به دلیل تکمیل نبودن آمارو ارقام فعلا قابل جمع بندی نمی باشد.

رجبی همچنین تاکید کرد: مطابق ماده ۱۱ قانون هوای پاک قبل از هرگونه مجوز بهره برداری ،توسعه، تغییر خط و یا تغییر محل و استقرار از اداره کل حفاظت محیط زیست استعلام لازم صورت می گیرد و بنابر قوانین موجود هیچ مجوز فعالیتی از سوی این سازمان بدون استعلام از اداره کل حفاظت محیط زیست و تایید شاخص های زیست محیطی توسط آن اداره کل ،صادر نمی گردد.

رییس سازمان صمت خراسان رضوی: مطابق ماده ۱۱قانون هوای پاک از سال ۹۷ تاکنون موضوعات تعداد ۹۸۴ طرح صنعتی مجوز دار که آلایندگی نداشته جهت استقرار و یا صدور پروانه بهره برداری در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح گردید که تاکنون با ۵۸۱ واحد موافقت شده که این امر باعث افزایش امکان سرمایه گذاری و اشتغال زائی دراستان گردیده است.

رجبی ضمن گرامیداشت وتبریک هفته محیط زیست (۱۶ الی ۲۲ خردادماه )به تمامی فعالان عرصه محیط زیست خاطرنشان کرد: این هفته یکی از زمان هایی است که تاکید می کند بدون آب و خاک و هوای سالم ، سلامت زیستن همراه با توسعه پایدار ممکن نخواهد شد و این هفته بهانه ای است برای آغاز تغییر در رفتارهای زیان آور همه ی مردم در محیط زیست که قاعدتا حفظ محیط زیست را برای همه پررنگ تر خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه