English

جامعه ‌الزهرا و مرکز مدیریت حوزه‌ خواهران درباره یک فیلم موهن بیانیه مشترکی صادر کردند

جامعه الزهرا(س) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در بیانیه‌ای مشترک ضمن محکوم کردن ساخت فیلم عنکبوت مقدس اعلام کرد: اگر چه اصل ورود رسانه به حوزه نقد آگاهانه، قابل تقدیر است؛ ولی نقد، آن گاه سازنده است که حریم‌ها را نشکند و به مقدسات توهین نکند.

جامعه ‌الزهرا و مرکز مدیریت حوزه‌ خواهران درباره یک فیلم موهن بیانیه مشترکی صادر کردند

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن بیانیه مشترک جامعه الزهرا و مرکز مدیریت حوزه‌ خواهران به شرح زیر است:

مرز دوستی و دشمنی گاه از تار مویی باریک‌تر است؛ در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی، بارها مسایل مهمی از طریق رسانه با زبان هنر یا غیر آن نقد شده و گاه باعث ایجاد تشنج شده است؛ اما عدم اعتنا به مقدسات دینی و حرمت ائمه اطهار(ع)، بحثی دیگر و غیرقابل اغماض است.

این بیانیه حاکی است: بار دیگر به بهانه نقد معضلی اجتماعی، نقض دین روی داد و افعال غیرمنطقی عده‌ای با برداشت ناصواب از اتفاقی جدای از دین و دینداران، دستاویزی برای وهن مذهب شد.

در این بیانیه ذکر شده است: اگر چه اصل ورود رسانه به حوزه نقد آگاهانه، قابل تقدیر است؛ ولی نقد، آن گاه سازنده است که حریم‌ها را نشکند و به مقدسات توهین نکند.

در این بیانیه افزوده شده است: فیلم «عنکبوت مقدس» از جمله آثاری است که خواه‌ناخواه مرز بین نقد و ادب را شکست و خواسته یا ناخواسته، با بیان نافرم یک ناهنجار مهم اجتماعی، خود به فعلی قبیح بدل شد.

در این بیانیه آمده است: ما دوستداران مکتب اهل بیت(ع) به رافت و مهربانی خاندان عصمت و طهارت و خیرخواهی این راهبران عزیز امت اسلامی اذعان داشته و ضمن نکوهش ناهنجار اول، اقدام نسنجیده منتقدان این اَعمال نابخردانه را با عملی هنجارشکنانه نمی‌پسندیم و به این وسیله ضمن محکوم کردن این اقدام، اعتراض خود را به این گونه رفتارهای غیرمنطقی اعلام می‌کنیم.

این بیانیه حاکی است: دامان عصمت و طهارت اهل بیت(ع) و رویه خیرخواهی پیامبر اکرم(ص) و خاندان پرشکوهش، مملو از نقاط روشن پرمهر و دلسوزانه است؛ بدیهی است اعمالی که در فیلم مزبور مورد نکوهش قرار گرفته‌اند، از جانب هیچ دیندار دلسوزی تایید نخواهد شد؛ اما آیا انصاف در این است که افعال نسنجیده برخی را بهانه‌ای برای توهین به دین مقدس اسلام و امامان بزرگوار(ع) این دین یگانه قرار دهیم؟

در این بیانیه تصریح شده است: جامعه الزهرا(س) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران؛ ضمن قدردانی از زحمات هنرمندان متعهد کشورمان که همیشه خط خود را از جامعه به اصطلاح هنرمند بی‌درد نسبت به مسایل اسلام جدا کرده‌اند، با حمایت از فرهنگ و آداب والای ایرانی اسلامی، ضمن محکوم کردن اقدامات نسنجیده برخی هنروران که موجب وهن ایران و اسلام می‌شود، اعتراض خود را اعلام می‌کند و امیدوار است، ضمن پیگیری حقوقی و قانونی موضوع از سوی مراجع ذی‌صلاح، در آینده جامعه محترم و دیندار ایران اسلامی شاهد تکرار چنین حوادثی نباشد.

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی با موضوع قتل‌های زنجیره‌ای سعیدحنایی قاتل زنجیره‌ای زنان خیابانی در مشهد است که با اقدامی تعمدی و تمرکز بر حرم مطهر امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان؛ به عنوان مرکز تارهای عنکبوت به ساحت مقدس امام رئوف(ع) و همچنین با انتخاب فرش ایرانی در پوستر فیلم به فرهنگ و تمدن و ارزشهای دینی ایرانیان هتاکی کرده است و جشنواره کَن (فرانسه) نیز در اقدامی غیرتخصصی زهرا امیر ابراهیمی بازیگر نقش نخست آن را به عنوان برترین بازیگر زن جشنواره برگزید؛ این اقدام در روزهای اخیر واکنش بسیاری از مردم، گروه‌ها و اهالی سینما را به دنبال داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه