English

آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا(س) در قم

مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌ الزهرا(س) امروز با حضور جمعی از علما و بانوان حوزوی، در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا(س) در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مراسم بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌ الزهرا(س) امروز با حضور جمعی از علما و بانوان حوزوی، در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیت‌الله نوری همدانی در پیامی تصویری ضمن اشاره به جایگاه مهم بانوان در نشر دین و تولید علم گفت: این دو نهاد از ثمرات انقلاب در تربیت بانوان است و شکل‌گیری حوزه‌های علمیه خواهران کشور و جامعه الزهرا(س) توجه انقلاب اسلامی به بانوان را روشن می‌سازد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خوهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی در ۵۰۰ مدرسه علمی تربیتی در سراسر کشور و جامعه الزهرا(س) ‌در قم اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه در سطح دو با یک رشته در سطح سه با ۱۶ رشته و در سطح چهار با ۵ رشته تحصیلی با همکاری همه مدارس در سطح کشور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تغییرات صورت گرفته در سیستم آموزشی تصریح کرد: از بهمن گذشته وارد شرایطی شدیم که سیستم آموزشی به گونه دیگری رقم خورد و نظام آموزش حضوری در فضای مجازی و به شکل غیرحضوری انجام شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خوهران با اشاره به رساندن صد درصد سرفصل‌ها در زمان مناسب امتحانات با مشارکت ۹۷ درصد اساتید خاطرنشان کرد: با همه مشکلاتی که تبدیل تدریس حضوری به مجازی ایجاد کرد ثبت نام‌ها ۶ درصد بیشتر از سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام آموزش‌ها به صورت ترکیبی گفت: اساتید به صورت برخط در سامانه مدرس آموزش خود را آغاز می‌کنند و ضبط برنامه برای طلابی که دچار مشکل باشند در همین سامانه مدرس تدبیر شده است که طلاب بتوانند فضای طرفینی را با استاد داشته باشند و تلاشمان بر این است که با کمک این سامانه بتوانیم سال تحصیلی خوبی را رقم بزنیم؛ البته تدبیر شده تا بخشی از آموزش‌ها نیز به صورت حضوری صورت گیرد.

بهجت‌پور با اذعان به اینکه تا کنون ۸۵ درصد اساتید کشور آموزش سامانه مدرس را دریافت کرده‌اند بیان کرد: ضریب نفوذمان در سطح طلبه‌ها به ۳۰ درصد رسیده است و برای بخشی از طلاب که امکانات استفاده از آموزش مجازی را ندارند تمهیدات دیگری صورت گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری و ضرورت تشکیل گروه‌های علمی در تمام مدارس علمیه خواهران تصریح کرد: ارتباط مستمر اساتید با طلابی که در خانه هستند در این شرایط که تبادل و ارتباط حضوری مقدور نیست برای رشد علمی و آموزشی اهمیت بالایی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خوهران با اشاره به توهین‌های صورت گرفته اخیر به مقدسات اسلامی خصوصا قرآن کریم، با تاکید بر اینکه آیات قرآن خبر داده‌اند که هیچ‌گاه توهین به پیامبر تمام‌شدنی نیست گفت: این‌ها نشان دادند که آزادی هنگامی که در دست انسان تربیت ناشده قرار بگیرد به سمت آزادی‌های حیوانی و جنسی و رفتارهای ناشایست اخلاقی کشیده می‌شود و نخستین جایی که چنگال انسان تربیت ناشده زخمی می‌کند جریان دینی است.

وی گفت: کسانی که جریان غیرحق را طی می‌کنند نخستین توهین را به ما می‌کنند، اگر سیلی‌ای می‌خوریم افتخار می‌کنیم که قبل از ما بزرگان ما این سیلی را خورده‌اند و این از افتخارات حضور در حوزه‌های علمیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه