English

حوزه علمیه روش زندگی امام راحل را به جامعه بشناساند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: حوزه علمیه روش زندگی امام راحل را به جامعه بشناساند.

حوزه علمیه روش زندگی امام راحل را به جامعه بشناساند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی با اشاره به عظمت علم امام خمینی (ره) در همه مباحث افزود: هرچه بیشتر در فقه و اصول مطالعه شود بیشتر به عظمت علمی امام راحل پی برده می‌شود.

وی افزود: حضرت امام بدلیل فهم دقیقی که از دین داشت برای بنیان نظام‌اسلامی ایران تلاش کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت امام دارای ویژگی‌هایی بود که باعث شد متمایز باشد و پیروز شود که مهمترین آنها تعبد و اعراض از دنیا البته نه به این معنا که از زندگی کردن و به فکر زندگی بودن اعراض کند که این خود خلاف شرع است بلکه به این معنی که دنیا را بی‌ارزش می‌دانست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار در ادامه یاد آور شد: تعبد امام راحل مختص زمان پیری ایشان نبود بلکه از اوایل جوانی پایبند بر تعبد بود به طوریکه در جمع گناه و غیبت شرکت نمی‌کرد و به نقل از دامادشان که اوایل انقلاب می‌گفت ؛ هفتاد سال است نماز شب ایشان ترک نشده ، که این نشان‌دهنده تعبد فوق‌العاده است.

وی در ادامه اضافه کرد: جا دارد حوزه و نظام اسلامی این شخصیت عظیم را بیشتر بشناسند و همگان را به مطالعه بیشتر و عمیق تر در سیره و روش زندگی حضرت امام دعوت کنند.

فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: امام راحل به شدت اهل مراعات و رعایت بود و متعبد به احکام دین بود و ما باید اعراض از دنیا و تعبد را از ایشان بیاموزیم چرا که این دو ویژگی به همراه استعداد و نبوغی که خداوند متعال به ایشان عطا کرده بود باعث عظمت و پیروزی امام راحل شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: امام به این باور داشت که باید برای خدا قیام کرد و حرف زد و وضعیت به گونه‌ای بود که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که امام راحل پیروز شود و همین اخلاص و شجاعت ایشان بود که موجب پیروزی حق بر باطل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد : این لطف و عنایت ویژه خدا به شیعه و اسلام و حوزه‌های علمیه بود که امام به هدف خود که همان به وجود آمدن حکومت اسلامی و نابودی ظلم در جامعه بود برسد،  باید بیاندیشیم که چه طور به این مقام عظیم رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه