English

غول تبلیغات در مقابل مبارزه با مصرف دخانیات

کارشناس مسئول برنامه دخانیات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از تبلیغات به عنوان اصلی ترین چالش مبارزه با مصرف دخانیات یاد کرد.

غول تبلیغات در مقابل مبارزه با مصرف دخانیات

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمدتقی دبیری افزود: بر اساس قانون، تمام تابلوهای تبلیغاتی با محتوای مواد دخانی که در سطح شهر کار شده غیرقانونی است، زیرا باعث ترغیب گروه‌های سنی مختلف به‌ویژه جوانان برای مصرف دخانیات می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر اصناف مرتبط با فروش دخانیات روز به روز در حال افزایش است، به‌طوری‌که هم‌اکنون در شهر قم ۳۰۸ مجوز برای این صنوف صادر شده‌است.

وی ادامه داد: درجلسه‌ای که با حضور نهادهای عضو ستاد مبارزه با مصرف دخانیات تشکیل شد، مقرر گردید مجوزهای صادر شده برای چنین اصنافی کاهش یابد.

دبیری با بیان این‌که قبح مصرف دخانیات در شهر قم شکسته شده‌است، تصریح کرد: مصرف دخانیات در میان خانواده‌ها به‌گونه‌ای رشد کرده که گاهی دیده می‌شود تمام اعضای خانواده در کنار یکدیگر اقدام به مصرف قلیان می‌کنند.

وی گفت:‌درگذشته قبح این مساله شکسته نشده‌بود و فرهنگ‌سازی و برخورد با قانون‌شکنان به سخنی امروز نبود.

به گفته وی، اکیپ‌های گشت مشترک شهرداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت سعی در جلوگیری از استعمال دخانیات به‌ویژه قلیان در بوستان‌ها دارند.

از چهارم تا دهم خردادماه امسال هفته بدون دخانیان نام‌گذاری شده‌است و شعار امسال «دخانیات،‌ تهدیدی برای محیط‌زیست ما» می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه