English

برگزاری آیین گرامیداشت سالگرد شهید قرنی در قم

مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سپهبد سید محمدولی قرنی نخستین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور فرماندهان و کارکنان مستقر در استان قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

برگزاری آیین گرامیداشت سالگرد شهید قرنی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، رییس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش در این آیین اظهار داشت: در سالگرد شهیدی گرد هم آمده‌ایم که اسطوره‌ای بود که قبل از انقلاب پیوندی ناگسستنی با حضرت امام خمینی(ره) داشت و پس از انقلاب در ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ با حکم امام رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل به نقش شهید قرنی در مقاومت در برابر تجزیه طلبان اشاره کرد و افزود: ضد انقلاب با تحرکاتی که استکبار جهانی به آنان خط داده بود؛ قصد داشتند، طرح تجزیه را در این مملکت اجرا کنند و ابتدا از کردستان شروع کردند و در ادامه به سمت جنوب یعنی خوزستان و سیستان و بلوچستان حرکت کنند؛ ولی شهید قرنی در برابر کسانی که در مقابل انقلاب قد عَلَم کرده بودند، به ویژه در غائله کردستان ایستاد و با قاطعیت در برابر ضد انقلاب مقابله و ایستادگی کرد، چون وی بر این باور بود که با انقلاب و دستاوردهای انقلاب که حاصل خون صدها هزار شهید است؛ نمی شود، معامله کرد.

وی در خصوص نقش اسطوره ای شهید قرنی در جلوگیری از انحلال ارتش گفت: سپهبد شهید قرنی از کسانی بود که در اطاعت از امر حضرت امام راحل (ره) در برابر توطئه انحلال ارتش به شدت مقاومت کرد و در این زمینه نقش اساسی و اسطوره ای ایفا کرد.

«شهید سپهبد سید محمدولی قرنی» پس از ۴۰ روز از صدور حکم وی، به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش در روز سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ توسط گروهک ضاله فرقان ترور شد و به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به نخستین شهید ترور ملقب و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه