English

تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای آسفالت معابر و خیابان‌های قم

شهردار قم از تخصیص اعتبار 150 میلیارد تومانی برای آسفالت معابر و خیابان‌های قم خبرداد.

تخصیص اعتبار  150 میلیارد تومانی برای آسفالت معابر و خیابان‌های قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در سال جاری حدود ۵ هزار میلیارد تومان تصویب‌شده است اظهار داشت: سال گذشته بودجه شهرداری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که بالای ۹۰ درصد بودجه تحقق‌یافته است و این در حالی بوده که در برنامه‌ریزی‌ها تحقق برنامه‌ها معمولاً زیر ۵۰ درصد صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سال دوم برنامه عملیاتی قم ۱۴۰۴ را پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: ۱۷ پروژه در حال اجرا در سطح شهر قم وجود داشته که اولویت با اتمام آن‌هاست و فاز پنجم محور عمار یاسر و تونل غدیر، تونل و بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو تقاطع غیرهمسطح نماز و دسترسی‌های تقاطع شهید حکیم ازجمله این پروژه‌های مهم است.

شهردار قم بابیان اینکه فاز نخست خط یک مترو قم نیز آماده انجام تست گرم است، گفت: قرار بود واگن از تهران قرض بگیریم که علیرغم دستور شهردار تهران با موانعی مواجه شده که در حال بحث و گفت‌وگو هستیم.

وی از پیگیری پروژه‌های اطراف حرم در ستاد بازآفرینی خبر داد و افزود: از دیگر پروژه‌های مهم امسال شهرداری قم آسفالت معابر است که ۱۵۰ میلیارد تومان برای این کار بودجه گذاشته‌شده است که در رضایتمندی مردم نقش مؤثری دارد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: عمر ناوگان حمل‌ونقل شهر قم دو سال بوده در شرایطی که در بسیاری از کلان‌شهرها این رقم بالای ۱۰ سال است و همچنین پیش از آغاز سال نیز  ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق توافق شده که برای مباحث حمل‌ونقل عمومی و نوسازی ناوگان فرسوده در نظر گرفته‌شده است تا شاخص‌های شهر در این زمینه ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق برای قطار شهری در نظر گرفته‌شده است، گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان، چند پروژه مطرح بود که یکی از آن‌ها پروژه بست شرقی حرم مطهر و تعیین تکلیف ستون‌های احداث‌شده مقابل حرم توسط وزارت راه و شهرسازی بود که قرار شد ستون‌ها تخریب شوند و ۶۰ میلیارد تومان برای احداث این قسمت در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد.

شهردار قم از انجام مطالعات برای آغاز عملیات احداث پارکینگ شرقی با ظرفیت یک هزار و ۶۰۰ خودرو خبر داد و گفت: طرح جدید محله و امامزادگان چهل‌اختران نیز به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در دست اقدام است و ۱۰ میلیارد تومان بودجه توسط دولت برای این پروژه اختصاص‌یافته است.

وی با تأکید بر اینکه تشکیلات شهرداری از انسجام و اقتدار لازم برخوردار است، گفت: در بحث کادرسازی نیز باید گفت ۱۴ نفر از معاونان و مدیران شهرداری قم قبل از سال جدید برای پست‌های حساس در کشور و استان امور شدند که این موضوع گواهی بر اهمیت پرورش نیروی انسانی و کادرسازی در شهرداری قم است.

شهردار قم ادامه داد: موضوع بعدی که در سفر رئیس‌جمهور به قم پیگیری شد برچیده شدن ۷ کیلومتر ریل‌های متروکه در شهر است  که اگر اجرایی شود چهره شهر دگرگون می‌شود که برای این موضوع نیز جلساتی در حال برگزاری است که مجموعه مدیریت استان متولی آن است.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه تمام مجموعه‌های شهرداری برای میزبانی از زائران نیمه شعبان و همچنین مسافران نوروزی به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند، خاطرنشان کرد: نتیجه این فعالیت رضایت زائران و مسافران از میزبانی قم بود که امیدواریم در سال جاری نیز با هماهنگی، وحدت و انسجام در جهت رضایتمندی مردم و حرکت به سمت شهری که مد نظر همه است حرکت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه