English

استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در بوستان‌های شهر قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در بوستان‌های شهر قم خبر داد.

استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در بوستان‌های شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حمید کریمی با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت اظهار داشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در روز طبیعت خودروهای عملیاتی و اکیپ های موتوری را از لحظات اولیه تا پایانی حضور شهروندان در بوستان‌های اصلی شهر مستقر کرده است.

وی با اشاره به اینکه تامین ایمنی روز طبیعت به مشارکت شهروندان نیاز دارد گفت: از شهروندان عزیز خواهشمندیم در روز طبیعت به هیچ عنوان در کنار علف‌زارها و مراتع آتش روشن نکنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: در صورت اقدام به روشن کردن آتش، شهروندان عزیز حتما دور آتش را سنگچین کرده و بعد از استفاده به صورت کامل با آب خاموش کنند.

وی ادامه داد: شهروندان دقت داشته باشند قبل از اطمینان از خاموش شدن آتش محل را ترک نکنند چراکه احتمال انتقال آتش و ایجاد آتش سوزی در مراتع و چمن‌زارها وجود دارد.

کریمی با تاکید بر لزوم پرهیز از روشن کردن آتش در کنار درختان و خودروها گفت: پس از خاموش کردن آتش با آب، باید با مقداری خاک مدفون شود تا خطری برای طبیعت ایجاد نکند.

وی ادامه داد: تعدادی از جوانان در بوستان‌ها و مراتع اقدام به کشیدن قلیان می‌کنند. خواهشمندیم حتما زغال‌ها را به صورت کامل خاموش کنند تا موجب ایجاد آتش سوزی و پرتاب حریق نشود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تاکید بر اینکه شهروندان باید از انداختن ظروف یکبار مصرف فلزی از قبیل کنسرو و قوطی‌های نوشابه‌های فلزی در طبیعت جدا خودداری کنند گفت: با توجه به اینکه هوا به سمت گرم شدن می رود، این امکان وجود دارد که تابش نور خورشید موجب آتش سوزی‌هایی در مراتع و بوستان‌های اطراف شهر شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه