English

۲ هزار زندانی در قم شاغل هستند

دادستان قم گفت: ۲ هزار زندانی در قم شاغل هستند.

۲ هزار زندانی در قم شاغل هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غریب در بازدید گروهی از مسئولان قضایی و اجرایی استان از مراکز اشتغال زندانیان استان، ضمن بیان مطلب فوق افزود: بازپروری، اصلاح و تربیت زندانیان، انسان سازی، توانمندسازی، حرفه آموزی و مهارت آموزی از اهداف این طرح است.

وی بیان داشت: طرح اشتغال زندانیان شامل اشتغال در داخل زندان، اشتغال در محیط کار و کارگاه‌های خارج از زندان و اشتغال پس از خروج و آزادی آنان است.

دادستان قم با اشاره به بازدید اخیر بنیامین محمدی دادیار ناظر بر زندان‌های استان و بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان از سه کارگاه اشتغال پایدار زندانیان، گفت: به منظور بررسی میدانی وضعیت فعالیت و مشکل‌های واحدهای تولیدی و صنعتی همکار در طرح اشتغال زندانیان، جلسه‌ها و بازدیدهای دوره‌ای مسئولان قضایی و اجرایی استان با کارفرمایان و زندانیان رای باز واحدهای تولیدی استان به طور مستمر برگزار، و به صورت چهره به چهره، مسائل کاری و قضایی آنها از نزدیک پیگیری می‌شود.

 غریب اجرای این طرح در استان را در کشور بی بدیل دانست و افزود: با همکاری تعدادی از صنعتگران، کارگاه‌های اشتغال در زندان‌های مرکزی، اردوگاه و بند نسوان و کانون اصلاح و تربیت استان تجهیز شده‌اند که در مجموع ۳۰ کارگاه و ۱۳۶۳ زندانی در داخل زندان مشغول به فعالیت هستند که این مراکز شامل کارگاه صنایع دستی، خیاطی، تولید مبل، تولید صندل، آهنگری و صنایع فلزی، فنرسازی، مونتاژ اسباب بازی، قالی بافی، چرم دوزی و تولید تم تولد است.

 این مقام قضایی با اعلام اینکه با تعدادی از شرکت‌ها و کارخانه‌های استان قراردادهایی برای اشتغال زندانیان رای باز منعقد شده است اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ نفر از محکومان در ۵۴ کارگاه اشتغال طرف قرار داد با انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون و مراکز تحت نظارت دادسرای استان مشغول به فعالیت هستند که ۸۰ درصد از درآمدشان به خانواده‌های آنان و رد مال احتمالی شاکیان آنها تعلق می‌گیرد.

دادستان قم با قدردانی از نقش تاثیرگذار و محوری واحد نظارت بر زندان استان، اداره کل زندان‌ها، بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان استان در اجرای موفق این طرح بیان داشت: فعالیت زندانیان رای باز شاغل در مراکز به صورت کامل رصد و کنترل می‌شود و تدابیر و دستورالعمل‌های ویژه‌ای به منظور مراقبت از زندانیان و پیشگیری از وقوع جرم احتمالی اندیشیده و در حال اجراست.

غریب به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان و اعطای گواهینامه‌های آموزشی به زندانیان اشاره کرد و افزود: زندانیان مهارت دیده بعد از آزادی از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج زندانیان برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی خواهند شد.

دادستان قم استقلال مالی و بازگشت به زندگی سعادتمندانه پس از آزادی از زندان و پیشگیری از تکرار جرم را از دستاوردهای طرح اشتغال زندانیان خواند و خاطر نشان کرد: طرح اشتغال پس از خروج و آزادی زندانیان، تدوین شده و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وی به توسعه طرح اشتغال زندانیان در سال آینده اشاره و ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود در استان و اعلام آمادگی سرمایه گذاران و قراردادهایی که منعقد شده، زمینه اشتغال برای زندانیان بیشتری در آینده نزدیک فراهم شده است و هدف‌گذاری در سال آینده، اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان خواهد بود.

 غریب مرحله دیگر این طرح را اشتغال به کار خانواده‌های زندانیان عنوان کرد و گفت: برای تقویت بنیه خانواده های محکومین زندانی، طرح اشتغال خانواده زندانیان در قالب مشاغل خانگی از قبیل قالی بافی، تولید سبزیجات و میوه های خشک، بسته‌بندی محصول‌های فرهنگی و دیگر مشاغل در دستور کار دادسرای قم برای حمایت از زندانیان می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه