English

گوترش:

هزاران نفر در مراکز غیرقانونی لیبی زندانی هستند

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از وضع حقوق بشر در لیبی، اعلام کرد هزاران نفر از سوی گروه‌های مسلح در این کشور در مراکز غیرقانونی زندانی هستند.

هزاران نفر در مراکز غیرقانونی لیبی زندانی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، آنتونیو گوترش گفت: هم اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در ۲۷ زندان و مرکز رسمی زندانی هستند. همچنین هزاران نفر در مراکز غیرقانونی تحت کنترل گروه‌های مسلح در شرایط غیرانسانی در اسارت به سر می‌برند.

به گزارش آناتولی، دبیرکل سازمان ملل گزارش این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و نسبت به نقض حقوق انسانی مهاجران و آوارگان در لیبی ابراز نگرانی کرده است.

براساس مدارک ارائه شده از سوی خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، تلاش سازمان ملل برای آشکار ساختن ابعاد بیشتری از مراکز غیرقانونی نگهداری اسرا و افراد ربوده شده در لیبی ادامه دارد.

لیبی پس از سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ به دلیل اختلاف جناح‌های مختلف با جنگ داخلی روبرو شد؛ دولت وفاق ملی لیبی مورد حمایت کشورهایی، چون قطر، ترکیه، برخی کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و کشور‌هایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات از ارتش خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته مستقر در بنغازی و طبرق حمایت کردند. حضور نیرو‌های بیگانه در این کشور موجب حل و فصل نشدن اختلافات و درگیری‌ها شده است.

در بیانیه پایانی دومین نشست بین‌المللی برلین درباره لیبی در خرداد، نمایندگان ۱۶ کشور و ۴ سازمان بین‌المللی بر خروج نظامیان خارجی از این کشور تأکید کردند که باید براساس توافق‌نامه آتش‌بس در اکتبر ۲۰۲۰ به‌طور کامل و بدون تعلل بیشتر انجام شود.

 پس از نشست گفتگو‌های سیاسی لیبی که با حضور ۷۵ نفر از لیبی اواخر سال ۲۰۲۰ در تونس برگزار شد، تصمیم اعضای حاضر در نشست مذکور برگزاری انتخابات سراسری در لیبی در تاریخ ۲۴ دسامبر سال ۲۰۲۱ (۳ دی) شد اما چنین اقدامی صورت نگرفت و این کشور همچنان منتظر برگزاری انتخابات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه