English

آمادگی آتش‌نشانی قم برای اعیاد شعبانیه و ایام نوروز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از آمادگی آتش‌نشانی قم برای اعیاد شعبانیه و ایام نوروز خبر داد.

آمادگی آتش‌نشانی قم برای اعیاد شعبانیه و ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس جعفری با اشاره به آمادگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برای ایام پایانی سال و ایام نوروز اظهار داشت: با توجه به چهارشنبه و پنجشنبه آخر سال، برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، برنامه‌های ویژه این ایام و سال جدید شمسی و استقبال از مسافران نوروزی، برنامه‌ریزی‌های ویژه در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم انجام‌شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر برای آمادگی سازمان آتش‌نشانی برای این ایام تصریح کرد: در این جلسات بر آمادگی نیروهای آتش‌نشانی و امدادی برای ایام پیش رو تأکید شده و سازمان آتش‌نشانی قم برای مناسبت‌های پیش رو در آمادگی کامل قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم برخی حوادث تلخ سال‌های گذشته در چهارشنبه آخر سال را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در این خصوص برنامه‌ریزی جهت آموزش در مدارس فعال سطح شهر و اعزام کارشناسان به مراکز آموزشی برای بیان خطرات استفاده از مواد منفجره و نکات ایمنی در این خصوص در حال انجام است.

وی با اشاره به برخی توصیه‌های ایمنی”چهارشنبه‌سوری”، بیان کرد: حساسیت نسب به رفت‌وآمدهای مشکوک کودکان، بررسی راه‌پله‌ها، کمدها و غیره برای جلوگیری از انبار مواد منفجره، حساسیت نسبت به فروش افراد سودجو در مسیر رفت‌وآمد مدارس، خودداری از بیرون گذاشتن وسایل فرسوده مانند مبل، کمد، لاستیک و غیره در معابر، کاهش مسافرت‌های غیر ضرور درون‌شهری، توجه نسبت به پایین نبودن شیشه‌های خودروهای شخصی و عدم پارک خودرو در محل‌های عمومی، جلوگیری از بازبودن درب و پنجره‌های منازل مسکونی و خودداری از تماس‌های غیرضروری با شماره ۱۲۵ موردتوجه شهروندان باشد.

جعفری اضافه کرد: با توجه به نزدیکی به جشن نیمه شعبان نیز مقرر شد تا تمام مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران مورد بازرسی میدانی قرار گرفته و مشکلات احتمالی تا قبل از روزهای منتهی به این جشن بزرگ مذهبی برطرف شود.

به گفته وی، درصورتی‌که ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیتی در آرامستان‌های شهر مقرر نکند، خودروهای سازمان آتش‌نشانی قم جهت برقراری ایمنی در این مراکز مستقر خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه