English

نشست خبری جشنواره نمایش‌نامه نویسی و نمایش‌نامه خوانی رضوی برگزار شد

نشست خبری جشنواره نمایش‌نامه نویسی و نمایش‌نامه خوانی رضوی با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین دلیر معاون هنری این اداره کل و علی فرحناک مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قم در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

نشست خبری جشنواره نمایش‌نامه نویسی و نمایش‌نامه خوانی رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، نشست خبری جشنواره نمایشنامه نویسی و نمایش‌نامه خوانی رضوی با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین دلیر معاون هنری این اداره کل و علی فرحناک مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قم در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی در این جلسه اظهار کرد: این جشنواره در مرحله ابتدایی با حضور ۶۷ گروه از سراسر کشور آغاز به کار کرد، و در نهایت در مرحله نهایی ۱۱ گروه برای شرکت در جشنواره توسط هیئت داوران انتخاب شدند و آثار خوب و قابل قبولی به این جشنواره ارائه شده است و ما امیدواریم که نخستین دوره این جشنواره با کیفیت بالایی برگزار شود.

وی ادامه داد: در آخرین سفر هیئت دولت به استان قم مهم ترین مطالبه ما در رابطه با پایگاه تئاتر دینی در استان قم بود که با همکاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: تا به حال دو میلیارد تومان از کل این بودجه به دست ما رسیده است و به امید خدا با ادامه پیگیری‌ها زیرساخت‌های تئاتر استان قم تقویت می‌شود و پایگاه تئاتر دینی قم از سال ۱۴۰۱ رسما کار خود را شروع خواهد کرد.

وی گفت: برای موسسات فرهنگی و هنری قم نیز در سال ۱۴۰۱ بودجه خوبی در نظر گرفته شده و منابع مطلوبی جذب شده است، در آخرین پیگیری که روز گذشته انجام شد، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان‌قم در نظر گرفته شده است.

حسینی کاشانی افزود: مبلغی که توانستیم جذب کنیم ما را امیدوار می‌کند که در سال ۱۴۰۱ تولیدات با کیفیت‌تری توسط موسسات هنری در بخش‌های مختلف داشته باشیم و برای هزینه‌کرد این بودجه طرح‌های موسسات بررسی می‌شود و ما آماده همکاری با هنرمندان استان قم هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در رابطه با جشنواره نمایش‌نامه نویسی و نمایش‌نامه خوانی رضوی خاطرنشان کرد: استان‌هایی مانند همدان، ایلام، قم، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و سایر استان ها در این جشنواره شرکت کردند.

‌وی ادامه داد: مهلت بازبینی فیلم‌های ارسال شده به این جشنواره تا ۲۵ بهمن‌ماه بود که داوران با بررسی‌های دقیق ۱۱ گروه نمایشنامه را انتخاب کردند و در مجموع ۵۹ آثار نمایشنامه نویسی به این جشنواره ارسال شده بود.

حسینی کاشانی در پایان گفت: هر چقدر این جشنواره‌های ملی و استانی در قم افزایش پیدا کند باعث ارتقای رشد و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز می‌شود. جوایز ارشمند و نفیسی را برای جشنواره رضوی در نظر گرفته‌ایم که در روز اختتامیه به گروه های برگزیده اهدا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه