English

همراهی مردم با پلیس در چهارشنبه آخر سال

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در گرو افزایش همدلی و همراهی صمیمانه تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با پلیس است.

همراهی مردم با پلیس در چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ محمد رضا فرحبخش اظهار داشت: انتظار است همگان به ویژه گروه های جوان و پر انرژی در این شب رفتارهایی را از خود به نمایش بگذارند که با پیشینه تاریخی و فرهنگی پاسداشت این روزهای آئینی همسو و هماهنگ باشد و از انجام اقداماتی که نه تنها هیجان مثبت و خاطره خوشایندی در ذهن شهروندان بر جای نمی گذارند، بلکه آن را مکدر و مشوش می سازد، بپرهیزند.

وی افزود در چند سال اخیر اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان عزیز ، با آگاه شدن از پیامد های زیانبار و مخرب جسمی و روانی استفاده از مواد آتش زا و پر سروصدای غیر استاندارد، استفاده از آنها را به کناری نهاده اند و در کنار هم بودن و گپ و گفت نشاط انگیز و رو آوردن به بازی سرگرمی های سنتی را به جای آنها نشانده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان داد: وقتی در برگزاری یک مراسم آیینی خواه رسمی و یا غیر رسمی از رویکرد سنتی، سخن به میان می آید منظور آن است که در آن مراسم کنش هایی به نمایش در آیند و رفتارهایی ظهور و بروز کنند که اولاً با خاستگاه تاریخی و فرهنگی آن همخوان و همسو باشد، ثانیاً تراز فرهیختگی و رشد یافتگی فکری و رفتاری کنشگران آن مراسم را نمایان سازد.

وی گفت: وقوع هر نوع اتفاق ناگوار و تحمل هر نوع آسیب جسمانی، در این گونه مراسم ها به "زخم روانی" دردناکی تبدیل می شود که نه تنها هرگز التیام نمی یابد، بلکه هر ساله در آن ایام نمک جدیدی بر آن پاشیده می شود و درد و رنج مداومی بر فرد آسیب دیده و اطرافیان او وارد می سازد.

سرهنگ فرحبخش افزود: شب چهارشنبه آخر سال شبی برای پیشواز رفتن "بهار دل انگیر" است؛ در واقع آن گونه که فرهیختگان و عقلای قوم از دیرباز یادآور شده اند، واپسین روزها و شبهای سال " فرصت" ذی قیمتی هستند برای زدودن کینه و خشونت ها و پاک کردن ذهن و ضمیر روح و روان از ترس و دلهره و و غم و اندوه و آراستن آن به شادی و حسن نیت و امید و احساس نیک بختی و بهزیستی، بنابراین اساساً جنس چهارشنبه آخر سال از روشنایی، امید و آرامش و نیایش و پیش درآمد نوروز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی